۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۳۸۲۷۶
چاپ کتاب:

کتاب شاه کلیدهای بهشت گمشده اسارت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب شاه کلیدهای بهشت گمشده اسارت به قلم حسن.خ ‹‹مشتاق›› در 172 صفحه و قطع رقعی، از سوی انتشارات مرسل کاشان در یکهزار نسخه چاپ و به بازار نشر عرضه شد.
کتاب شاه کليدهاي بهشت گمشده اسارت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، نویسنده این کتاب با یادآوری معنویات حیات بخش و مشکل گشای اسارت سعی دارد با گریز زدن به دوران اسارت، که آن را تفضّلی الهی می داند از خواب غفلتی که به زعم خود به واسطه غرق شدن در زندگی مادی به آن مبتلا شده نجات یابد و به یاد بیاورد که این عزّت و بزرگواری که امروز به عنوان ‹‹الماسی درخشان››  رهبر معظم انقلاب در بیاناتش می ستاید، ریشه اش در همان معنویات است.

 

حسن.خ ‹‹مشتاق›› که مشتاق نام مستعار او است حتی سعی کرده اشتیاق خود را به گمنام بودن به تصویر بکشد و به این وسیله برود در حال و هوای دوران جبهه و جنگ و اسارت و ... سیر کند.

 

این نویسنده در مقدمه کتاب خود آورده است: این کتاب در 24 بخش جمع آوری گردیده است، قلم نویسنده خودمانی است و می خواهد از زوایای متفاوتی به اسارت و اردوگاه و همرزمان خود نگاه کند.

 

نویسنده  کتاب شاه کلیدهای بهشت گمشده اسارت حتی در آوردن اسامی به رعایت امانت توجه داشته است و در بعضی از جاها که بر اثر مرور زمان حافظه اش یاری نکرده نامی از قهرمان روایت خود نبرده است.

 

نویسنده در این کتاب به اتفاقات و اشخاصی که در آن روزگار سرنوشت ساز بودند از جمله  قطعنامه 598، شیخ علی تهرانی، زیارت کربلا و رحلت جانگداز امام خمینی(قدس سره) اشاره کرده است.

 

این نویسنده در کتابش از محرم به عنوان شاه کلید قفل های زنگار گرفته، از ماه رمضان به عنوان شاه کلید حیات و رضوان الهی، ساز مخالف؛ شاه کلید مدارا، تقدیر؛ شاه کلیدی سر به مُهر یاد می کند.

 

حسن.خ ‹‹مشتاق››  نویسنده این کتاب، در بخشی از کتاب به نام نیم خنده های اسارتی، به نقل واقعیت های دوران اسارت می پردازد که باعث شد در آن وانفسای غربت برای لحظه ای تبسم بر لب ها بنشیند و به قول او ‹‹نیم خندی اسارتی›› را تجربه کند./1307/ن602/ق

ارسال نظرات