۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۳۸۷۸۲
نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران:

آل‎خلیفه با بازداشت شیخ علی سلمان به سرنگونی نزدیکتر شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران و رییس حوزه‎‎های علمیه بحرینی‎های مقیم قم خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شد و بیان داشت که بازداشت شیخ علی سلمان سبب سرنگونی رژیم آل‎خلیفه می‎شود.
شيخ عبدالله دقاق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق، نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران و رییس حوزه‎‎های علمیه بحرینی‎های مقیم قم در نشست خبری تحلیلی که در سالن جلسات جامعه المصطفی العالمیه (ص) برگزار شد، به بررسی آخرین وضعیت شیعیان بحرین پرداخت و گفت: طلاب بحرینی مقیم قم به شدت بازداشت حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین به دست مزدوران رژیم آل‎خلیفه را محکوم می‎کنند.


وی شیخ علی سلمان را انسانی مدیر و مدبر خواند و تصریح کرد: دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین نسبت به مسائل داخلی و بین المللی به خوبی مسلط است لذا توانایی مدیریت خوب و مناسبی را در امور سیاسی دارد.


این روحانی بحرینی افزود: برگزاری همایش و صدور بیانیه‎ جهت آزادی فوری شیخ علی سلمان در بسیاری از کشورهای جهان نشان از چهره مطلوب این عالم بحرین در بین مردان سیاسی است.


وی خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شد و گفت: بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین پیامد و ضرر‎های بسیاری برای رژیم آل‎خلیفه درپی دارد.


حجت الاسلام دقاق دمیده شدن مجدد روح انقلاب در کالبد مردم این کشور را یکی دیگر از آثار بازداشت شیخ علی سلمان دانست و تأکید کرد: رژیم آل‎خلیفه با بازداشت شیخ علی سلمان به اهداف شوم خود دست نخواهد یافت بلکه نتیجه معکوس حاصل این اقدام جنایتکارانه و ضد انسانی آنان است.


وی ادامه داد: بازداشت این روحانی بحرینی سبب عقب نشینی مردم از آرمان‎ و خواسته مشروعشان نمی‎شود. بلکه آنان با قدرت بیشتر از این فرصت نهایت استفاده می‎کنند و رژیم آل‎خلیفه را یک قدم به سرنگونی نزدیک‎تر خواهند کرد.


رییس حوزه‎های علمیه بحرینی‎های مقیم قم، بازداشت علما و انقلابیان را بی ثمر خواند و تصریح کرد: رژیم آل‎خلیفه چهار سال است انواع گزینه‎های سرکوب را علیه مردم بحرین آزمایش کرده ولی هیچ کدام نتیجه مورد دل‎خواه این حکومت ظالم را نداده است.


وی تنها راه حل خروج بحرین از بحران را گفت‎‎وگوی سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: بحرین مشکلات اقتصادی و اجتماعی ندارد بلکه تنها مشکل این کشور سیاسی است که همه بحران‎های موجود همانند بی‎ثباتی، ناامنی، اقتصادی و اجتماعی از مشکلات سیاسی نشأت می‎گیرد.


این روحانی بحرینی بر اجرای قانون برپایه دموکراسی در این کشور تاکید کرد و گفت: اجرای قانون برپایه عدالت و به دور از هر گونه تبعیض و تفرقه‎، خواسته همه مردم بحرین به خصوص شیخ علی سلمان است.


وی دخالت کشورهای غربی به خصوص انگلیس و آمریکا در بحرین را محکوم کرد و اظهار داشت: انگلیس از 40 سال گذشته تاکنون بر طبل تفرقه و نفاق در بحرین می‎کوبد. کشورهای غربی خواستار ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و همچنین مسلمانان و سایر ادیان هستند.


نماینده رهبر شیعیان بحرین در پایان بیان داشت: حجت الاسلام علی سلمان دشمن انگلیس است و مانع از زیادی‎خواهی این کشور استعمارگر شده است./994/ب201/د

ارسال نظرات