۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۳۹۳۰۶
رهبر جنبش انصارالله:

روز میلاد پیامبر اکرم فرصتی مناسب برای وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رساـ رییس جنبش انصارالله در سخنرانی خود به مناسبت میلاد پیامبر (ص) این روز را رمز وحدت مسلمانان توصیف کرد و تمام امت اسلامی را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد.
حوثي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن، طرح تجزیه یمن به 6 اقلیم را که در کنفرانس گفت‌وگوهای ملی یمن تایید شده، رد کرد و گفت که انصارالله کاملا این طرح را رد می‌کند.

 

چندی پیش کمیته اقلیم‌های یمن که به دستور عبدربه منصور های، رئیس جمهوری این کشور تشکیل شد، اعلام کرد که این کشور به 6 اقلیم فدرالی تقسیم خواهد شد و به این ترتیب اقلیم حوثی ها از داشتن مرز آبی محروم خواهد شد.رهبر انصارالله یمن پیش از این نیز با این طرح مخالفت کرده بود.

 

هشدار درباره هرگونه اقدام برای به شکست کشاندن انقلاب

 

عبدالملک الحوثی عصر روز گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی که در جمع هزاران نفر از طرفدارانش در هفته میلاد پیامبر اکرم (ص) پخش شد، درباره هرگونه اقدام برای به شکست کشاندن انقلاب یمن هشدار داد و افزود: یمن با حرکت جدایی‌طلبی در جنوب و گروه‌های افراطی نظیر القاعده در شبه جزیره عربی مواجه است که به تایید واشنگتن از خطرناک‌ترین شاخه‌های القاعده است.

 

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: دشمن در امور ملت یمن دخالت می‌کند و ما به عنوان مسلمان باید به اصول و ارزش‌های اسلامی پایبند باشیم.

 

تاکید بر وحدت یمن

 

وی با بیان اینکه روز میلاد پیامبر(ص) فرصتی مناسب برای وحدت امت اسلامی است، افزود: ملت‌های اسلامی امروزه بیشتر بر آزادی و کرامت تاکید دارند.

 

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود:از همه مردم یمن خواستار آن هستیم که در مقابل خطرها و تهدیدها اتحاد و همدلی و همکاری داشته باشند و از همه احزاب سیاسی می‌خواهیم که امنیت این کشور را حفظ کنند

 

عبدالملک الحوثی همچنین از گروه‌های مختلف سیاسی یمن خواست تا با حفظ وحدت خود به توافق صلح و مشارکت ملی وفادار باشند و با توطئه‌های خارجی که قصد ضربه زدن به وحدت یمن را دارد، مقابله کنند.

 

محکومیت جنایات آل خلیفه در بحرین

 

وی همچنین به تحولات بحرین و بازداشت شیخ علی سلمان اشاره کرد و گفت: اقدامات خشونت‌آمیز حکام بحرینی علیه مردم مظلوم بحرین را محکوم می‌کنیم./1321/د101/ک

ارسال نظرات