۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۴۱۰۶۰

تأکید نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم تربیت فرزندان بر اساس وحدت

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا، شیعیان و اهل تسنن را به تربیت فرزندانشان بر اساس وحدت و همزیستی مسالمت آمیز فراخواند.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان قدس امام حسین(ع) با جمعی از ائمه مساجد اهل تسنن استان دیاله عراق در این حرم دیدار و گفت وگو کرد.

 

وی در این دیدار با اشاره به شرایط بجرانی در عراق گفت: تروریسم در رأس این بحران ها قرار دارد، تروریسمی که اسلام را تهدید و چهره زشت و شرم آوری از این دین مبین ارائه می کند.

 

حجت الاسلام کربلایی افزود: استادان و معلمان باید اندیشه اصیل اسلامی را به جوانان آموزش داده و دانش آموزان و دانشجویان را با فکر واقعی اسلام که متبلور در مذاهب اسلامی است، آشنا سازند.

 

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم آموزش فرزندان شیعه و سنی بر اساس همزیستی مسالمت آمیز تأکید کرد و اظهار داشت: شیعیان و اهل تسنن باید فرزندان خود را بر اساس فرهنگ احترام به یکدیگر و دوری از هرگونه اقدام تنش زا تربیت کنند تا آنان در آینده فریب نقشه های دشمنان را نخورند.

 

وی ادامه داد: ایستادگی در کنار یکدیگر و در برابر تروریست هایی که قشرهای مختلف ملت عراق را مورد تهدید قرار می دهند از اهمیت فراوانی برخوردار است. شیعیان و سنی ها باید فداکاری های صورت گرفته را با مواضع شجاعانه تکمیل کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات