۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۴۱۶۵۴
در گفت و گو با رسا مطرح شد؛

انتقاد رییس مجمع علمای اهل سنت عراق از فتوای دیر هنگام مفتی عربستان برای مبارزه با جریان تکفیری

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل سنت و مشاور رییس جمهور عراق با بیان این که به جز ایران هیچ کشوری به ندای مبارزه با تکفیر عمل نکرد، گفت: رهبر ایران چهارسال پیش از مفتی عربستان فتوای مبارزه با تکفیر را صادر کردند.
انتقاد رییس مجمع علمای اهل سنت عراق از فتوای دیر هنگام مفتی عربستان برای مبارزه با جریان تکفیری

 

خالد عبدالوهاب الملا، رییس مجمع علمای اهل سنت و مشاور رییس جمهور عراق، در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با بیان این که تنش های میان مسلمانان فراتر از تنش های مذهبی و فکری است، ابرازداشت: فرقه های تکفیری و انحرافی مهم ترین تهدید برای جهان اسلام هستند.

 

وی افزود: رویارویی با تهدیدها و کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی نیازمند تقویت اتحاد و همفکری مسلمانان است و در این زمینه همکاری ضروری است.

 

رییس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق کشتار مسلمانان به دست تکفیری ها در عراق را جنایتی بزرگ توصیف و عنوان کرد: از سال ها پیش ندای مبارزه با تکفیر را سر دادیم اما به جز جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری به این ندا گوش نداد و امروز این کشورها نتیجه افعال خود را می بینند.

 

خالد الملا با اشاره به فتوای مفتی عربستان درباره گروهای تکفیری گفت: این فتوا دیرهنگام صادر شد زیرا رهبری ایران چهارسال پیش در همایش بیداری اسلامی فتوای مقابله با فرقه های انحرافی و تکفیری در سوریه و عراق را صادر کردند و بر مبنای آن ستادهای مردمی برای مقابله با آن ها شکل گرفت و به پیروزی هایی در این زمینه نیز رسید.

 

وی ابرازداشت: کشتارهای گروهای تکفیری در سوریه و عراق هیچگاه به معنای نبرد میان شیعه و سنی نیست بلکه فقط به معنای نبرد میان مردم و فرقه های تکفیری است.  

 

مشاور رییس جمهوری عراق بیان داشت: هم اکنون داعش در منطقه در حال براندازی حکومت و روی کار آوردن حکومت های دیگر بوده و این خطر بزرگی برای منطقه است.

 

وی برگزاری همایش وحدت اسلامی در تهران را فرصتی مناسب و ارزشمند توصیف و عنوان کرد: علما  به عنوان مشاوران حاکمان در برخی کشورهای اسلامی می توانند برای اصلاح کانون های آموزشی و فرهنگی کشورهایشان اقدام کنند و این راهی برای مقابله با فرقه های انحرافی و شیوه ای برای درمان افراط گرایی در جامعه است.

 

برخی شبکه های ماهواره ای عامل مسمومیت فکری جوامع هستند

 

خالد الملا اظهارداشت: برخی رسانه های گروهی و شبکه های ماهواره ای عامل اساسی مسمومیت فکری جوامع هستند.

 

وی افزود: گفتمان دینی روشی مهم ترین دستاورد همایش وحدت اسلامی است که باید این دستاورد در کنار دستاوردهای دیگر به صورت عملی ترجمه شود.

 

مشاور رییس جمهوری عراق تصریح کرد: فتنه گران می خواهند تا میان مسلمانان کشت و کشتار حاکم شود و مخالف رسالت اسلام است./9452/ب912/ک

ارسال نظرات