۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۴۲۱۱۹
شیخ عیسی قاسم:

تروریسم ساخته قدرت‌های استکباری غرب است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه «قدرت‌های استکباری غرب و رژیم‌های پیرو آنها در شرق، تروریسم را به وجود آوردند»، تاکید کرد تروریسم با اهداف سیاسی و به منظور ناکام گذاشتن مقاومت در برابر استعمار جدید تشکیل شد.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، تروریسم را کشتار و مباح دانستن (خون بیگناهان) و انتشار وحشت در زمین به ناحق خواند و تاکید کرد که تروریسم امروزه به پدیده‌ای تبدیل شده که جنایت‌ها را به نام دین و جهاد مقدس مرتکب می‌شود این در حالی است که ماهیت این پدیده جاهلی است.


شیخ قاسم در مقاله‌ای که امروز در روزنامه «السفیر» منتشر کرد نوشت: کسانی که تروریسم جاری را به وجود آوردند، خودشان می‌دانند و مردم نیز آنها را می‌شناسند. آنها برخی کشورهای استکباری در غرب و پیروان آنها در شرق‌اند که با اهداف سیاسی و منفعت طلبانه به منظور ناکام گذاشتن جنبش مقاومت در برابر استعمار جدید دست به چنین کاری زدند. این جنبش به دنبال استقلال و آزادی است.

 

وی با طرح سؤالی درباره هدف از جنگ ظاهری علیه تروریسم،‌ افزود: تروریسمی که ایجاد کردند عمیق شده و احساس کردند که بزودی از کنترل و حد و مرزهایی که برایش مشخص کردند، خارج خواهد شد و آنها را هدف قرار خواهد داد.

 

شیخ عیسی قاسم با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر (ص) که به خشم و غضب میلیون‌ها مسلمان انجامید، تاکید کرد که توهین به پیامبر (ص) واکنش‌های خشنی را علیه طرف توهین کننده در پی خواهد داشت.

 

این رهبر شیعیان بحرین افزود: وقتی برخی کشورها از توهین [به پیامبر (ص)] دفاع می‌کنند، چگونه می‌توان باور کرد که در حال مبارزه با تروریسم بوده و در پی از بین بردن آن است؟ چگونه می‌توان هدفی را ادعا کرد و بر خلاف آن عمل کرد؟ جنگی که این کشورها علیه تروریسم به راه انداخته‌اند در سطحی است که شر آن را از خود دور ساخته و آن را به مثابه ابزاری مطیع جهت تخریب چهره اسلام در دست خود قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه «هر کسی تروریسم را محکوم می‌کند باید فحش به مقدسان و گفتمانی که به دنبال توهین به کرامت پیامبران (ص) است را نیز محکوم کند»، ادامه داد که توهین به مقدسات سوختنی‌ترین سوخت تروریسم بوده و به سرعت مشتعل می‌شود.

 

رهبر شیعیان بحرین با محکوم کردن تروریسم علیه همه ملت‌ها و ادیان الهی و پیامبران خدا (ص)، تاکید کرد که ملت‌های زیادی در کره خاکی وجود دارند که جان خود را در راه دفاع از مقدساتشان فدا می‌کنند./994/ب102/د

ارسال نظرات