۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۴۴۳۸۰
بررسی ویژگی های تکفیری‎ها در گفت‎وگوی رسا با پژوهشگر لبنانی؛

تکفیری‎ها به دنبال مشرعیت بخشی به ترور هستند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر لبنانی با اشاره به تندروی و انحراف تکفیری‎ها ابراز داشت: تکفیری‎ها به دنبال مشرعیت بخشی به ترور برای تحقق اهداف دشمنان اسلام هستند.
حجت‎الاسلام سيد صادق موسوي

 

حجت الاسلام سیدصادق موسوی، محقق لبنانی، در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، اظهارداشت: تندروی، انحراف و تکفیر مبنای دینی نداشته و ترویج کنندگان این اعمال ضد اسلام عمل می کنند.

 

وی کشتار مسلمانانی که کلمه توحیدی «لا اله الی الله» را بیان می کنند و صدور حکم تکفیر علیه آن ها را نشانه واضح مبارزه با دین اسلام توصیف و عنوان کرد: این رفتارها نشان دهنده آن است که این افراد اعتقادی به اصول و آموزه های اسلامی ندارند.

 

محقق و نگارنبا اشاره به تلاش بیهوده فرقه های تکفیری برای مشروعیت بخشیدن به جنایت های غیر انسانی خود بیان داشت: قرآن می فرماید که «مسلما سرسخت‏ترین مردم را در دشمنى با کسانى که ایمان آورده‏اند، یهود و مشرکان خواهى یافت» و این آیه به روشنی دشمنان اسلام را مشخص می کنند.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: این فرقه های تکفیری دست به برادرکشی و کشتار برادران مسلمان خود که شهادتین را بر زبان می آورد می زنند در حالی که جنایت های بزرگ و روشن صهیونیست ها و کفار علیه جهان اسلام را نادیده می گیرند.

 

وی افزود: این جنایت های وحشتناک و مبارزه با اسلام  فرقه های تکفیری اوج نفاق، نادانی و اسلام ستیزی آن ها را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: در عرف اسلامی هر فردی که کلمه شهادتین را بر زبان آورد مسلمان است و کسی حق ندارد او را آزار و اذیت کند یا به او آسیبی برسانند.

 

وی تفتیش عقاید را از دیگر ویژگی های گروهای تندرو و افراطی توصیف و عنوان کرد: ما از جهت گیری های درونی افراد آگاه نیستیم و نمی دانیم که آن ها چه نیتی دارند اما حق نداریم به اکراه افراد را مجبور به بیان اعتقادات درونیشان کنیم.

 

هدف مشروعیت بخشی ترور، تخریب اسلام است

 

این اندیشمند لبنانی در ادامه نادانی را ویژگی گروهای تکفیری دانست و گفت: این فرقه های نادان پشتیبانانی دارند که به بررسی تاریخ می پردازند و با یافتن نقاط ضعف مسلمانان آن ها را علیه مسلمانان به کار می گیرند.

 

وی افزود: دشمنان اسلام به بزرگنمایی نقاط ضعف کوچک مسلمانان می پردازند و آن ها را به مشکلات بزرگ و حل نشدنی تبدیل می کنند.

 

حجت الاسلام موسوی ابرازداشت: ریختن خون مسلمان و تجاوز به امول آن ها حرام بوده و وجهه شرعی ندارد و هیچ عذری در این باره پذیرفتنی نیست زیرا اسلام مخالف کشتار و خشونت است. حتی افرادی که از ترس شمشیر و برای گریز از مرگ  ایمان می آورند کشتن آن ها حرام است.

 

این پژوهشگر لبنانی گفت: گروه های تکفیری جاهل و نادان با تقدیس ترور و مشرعیت بخشی به آن در تلاش اند تا خواست های کشور های پشتیبان خود را اجرا و چهره اسلام را تخریب کنند این در صورتی است که ترور مشروعیت دینی ندارد.

 

دستیابی به وحدت خواسته انسانی است

 

حجت الاسلام موسوی ابرازداشت: هم اکنون وجود اسلام به وسیله گروه های افراطی در خطر است و دست یابی به وحدت که یک خواسته انسانی است باید تحقق یابد.

 

وی افزود: در این راستا باید دامنه محبان پیامبر اکرم (ص) توسعه پیدا کند تا آموزه های دین بیش از گذشته منتشر شود.

 

 این محقق لبنانی با اشاره به اهمیت وجود علما در جامعه اسلامی گفت: اگر علما بتوانند حلقه وصل میان مردم و آموزه های الهی باشند در آن صورت به وظیفه خود به صورت مناسب عمل کرده اند.

 

وی گفت: علما با رخنه در عقل های مردم باید بتوانند تفکرات افراطی را از میان بردارند و میانه روی را جایگزین آن کنند.

 

 وی در پایان به تلاش برخی کشورهای مسلمان و همدستی آن با غرب برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان اظهارداشت: در عربستان سعودی به مسلمانان لقب مشرک می دهند در صورتی که اسلام بیان شهادتین را نشانه مسلمان بودن می داند./9452/ب911/ک

ارسال نظرات