۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۴۴۴۱۰
قاضی دادگاه عالی فلسطین در گفت‎وگو با رسا:

مصر به محاصره غزه پایان دهد/ انتشار عدالت اجتماعی نیاز امروز جهان اسلام

خبرگزاری رسا ـ قاضی دادگاه عالی قانون و عضو هیأت علمای فلسطین بر ضرورت انتشار عدالت اجتماعی در بین امت اسلامی تاکید کرد.
ماهر خضير، قاضي دادگاه عالي قانون فلسطين، عضو هيأت علما و مبلغان قدس شريف و معاون رييس اتحاديه فرهنگ و نوآوري عرب،


 

ماهر خضیر، قاضی دادگاه عالی قانون فلسطین، عضو هیأت علما و مبلغان قدس شریف و معاون رییس اتحادیه فرهنگ و نوآوری عرب، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، جریان تروریستی داعش را خارج از اسلام دانست و گفت: داعش در حالی خود را مسلمانان می‎داند که هیچ بوی از دین مبین اسلام نبرده است.


وی افزود: تروریست‎ها با انجام اقدامات جنایتکارانه در کشورهای منطقه درپی مخدوش کردن چهره اسلام و تقسیم کشورهای اسلامی هستند.


این عالم سنی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و مبارزه با تروریستم تصریح کرد: بر هر مسلمانی واجب است که با حفظ وحدت به مبارزه با افکار منحرف تروریست‎ها بپردازند.


وی خواستار انتشار عدالت اجتماعی در بین امت‎های اسلامی و عربی شد و گفت: همایش‎های بسیار مهمی در جهت مبارزه با افکار تکفیری‎ها در مصر، ایران و سوریه برگزار شد که تا حدودی در سطح بین المللی موثر واقع شده است.


معاون رییس اتحادیه فرهنگ و نوآوری عرب خاطرنشان ساخت: ما می‌توانیم با برگزاری همایش، کنفرانس‌ و استفاده از رسانه‌ها، گفتمان عقلانی و نیز منابر مساجد و مراکز اسلامی، فکر، اندیشه و عقاید صحیح اسلام، صلح و دوستی این دین مبین را به جهانیان معرفی کنیم.


فلسطین باید هرچه سریعتر آزاد شود


قاضی دادگاه عالی قانون فلسطین تصریح کرد: غزه امروز در محاصره رژیم اشغالگر اسرائیل است لذا هم کشورهای منطقه به ویژه همسایگان فلسطین نظیر مصر باید تلاش بسیار برای آزادی سرزمین‎های اشغالی انجام دهند.


وی مصر را قلب کشورهای  عربی توصیف کرد و گفت: مصر باید به محاصره غزه پایان دهد و مرزهای خود را جهت مبادله کالا و رفت‎ و آمد فلسطینی‎ها باز کند.


ماهر خضیر در پایان تأکید کرد: امت‎‏های اسلامی باید متحد و یکپارچه شوند و زمینه تفرقه، نفاق و دودستگی را فراهم نکنند./994/ب912/ک

 

ارسال نظرات