۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۴۵۳۸۴
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد:

خیزش امت های مسلمان نتیجه انقلاب اسلامی ایران است/ ایران در قبال کمک‌های خود به لبنان خواسته ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان، خیزش امت های مسلمان را نتیجه انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ایران در قبال کمک‌های خود به لبنان و مقاومت اسلامی هیچ خواسته ای ندارد.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان




به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که امروز به مناسبت دهه فجر در مجمع المجتبی (ع) بیروت برگزار شد، با تأکید براینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی نقش ویژه ای در خیزش امت اسلامی داشته است، گفت: انقلاب اسلامی به طور مستقیم در بیداری اسلامی و تجدیدنظر در فهم اسلام ناب نقش داشته است.

 


وی با تأکید براینکه نگاه حزب الله لبنان به ایران به هیچ وجه طایفه‌ای و مذهبی نیست، تصریح کرد: مقاومت اسلامی لبنان به جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نمونه فکری، علمی و سیاسی نگاه می‌کند که توانست در راه کرامت و آزادی خود بسیاری از نیازهای امت اسلامی را به دست آورد.
 

 

این عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: ایران نمونه بارز یک کشور قدرتمند مستقل با تصمیم گیری‌های آزادانه است که توانسته در همه زمینه ها توانمندی منطقه ای و بین المللی خود را به رخ بکشد.
 

شیخ نعیم قاسم با اشاره به کمک های ایران به لبنان و مقاومت اسلامی، گفت: ایران بارها از ملت لبنان حمایت کرده و در مقابل آن چیزی نخواسته است. این کشور با ایمان به موضع استکبار ستیزی خود به مقاومت اسلامی لبنان کمک کرد که سرزمین های اشغالی را آزاد سازند.
 

وی اهداف ایران را در مسیر کرامت امت اسلامی دانست و افزود: اخراج اشغالگران در سال 2000 از جنوب لبنان و شکست دادن آنها در سال 2006 همگی نمونه ای از دستاوردهای گروه مقاومت طلبی است که ایران به حمایت از آن پرداخته است. نمونه ای که در عملیات اخیر در شبعا نیز توانست جبروت صهیونیست‌ها را در هم شکند.
 

معاون سید حسن نصرالله گفت: مقاومت اسلامی توانست پروژه آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید را با شکست مواجه کند که این موضوع دستاوردی مهم برای همه کشورهای اسلامی از قبیل جمهوری اسلامی ایران است./983/ب902/ک

ارسال نظرات