۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۴۵۷۷۲

مخالفت دولت و ملت ونزوئلا با دخالت های آمریکا در این کشور

خبرگزاری رسا ـ بار دیگر دولت آمریکا اظهاراتی را مطرح می‌کند که موجب اقدامات مداخله‌جویانه در سیاست داخلی دیگر کشورهای می‌شود که قابل قبول نیست.
مادرو، رييس جمهور ونزوئلا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه ونزوئلا روز گذشته ضمن صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که  اشاره ایالات متحده آمریکا به این کشور آمریکای جنوبی در سند استراتژی امنیت ملی 2015 خود را نمی‌پذیرد.
 
وزارت امور خارجه ونزوئلا در این بیانیه تصریح کرد که بار دیگر دولت آمریکا اظهاراتی را مطرح می‌کند که موجب اقدامات مداخله‌جویانه در سیاست داخلی دیگر کشورهای می‌شود که قابل قبول نیست؛ دولت آمریکا همچنان به انزوا کشاندن آمریکای لاتین و کارائیب را ادامه می‌دهد.
 
در بخشی از بیانیه مذکور آمده است: این اشاره، بار دیگر پیام‌های متناقض دیپلماسی ایالات متحده آمریکا را نشان می‌دهد و انجام اقدامات مداخله‌جویانه سیستماتیک را که به دنبال بی‌ثبات کردن نهادهای قانونی ما هستند را تکرار می‌کند و حقوق بشر در ونزوئلا را مورد تهدید قرار می‌دهند.
 
وزارت امور خارجه ونزوئلا همچنین تاکید کرد که اقدامات آمریکا، جنگ سردی می‌باشد که نشان دهنده نادیده گرفتن واقعیت‌هاست؛ فقط مردم ونزوئلا هستند که می‌توانند سیستم دموکراتیک خود را ارزیابی کنند و این کار قانونی را بارها طی 16 سال اخیر در برابر چشم جهانیان انجام داده‌اند؛ از جمله در تحولات عمیق اجتماعی که در قانون اساسی خود به وجود آورده‌اند.
 
در نهایت دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا از دولت آمریکا خواست که در امور داخلی آن دخالت نکند و به سیستم قانونی که ملت این کشور آمریکای جنوبی در صلح، آزادی و استقلال آن را ایجاد کرده‌اند احترام بگذارد.
 
کنگره آمریکا در 10 دسامبر سال 2014 (19 آذر 93)تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا به اتهام نقض حقوق بشر در پی اعتراضات 12 فوریه تا 30 مه 2014 (23 بهمن 92 تا 9 خرداد 93) تصویب کرد.
 
روز شنبه نیز «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا خشونت جدید آمریکا علیه این کشور آمریکای لاتینی را که در سند استراتژی امنیت ملی خود انجام داده محکوم کرد.
 
«مادورو» طی سخنانی در کاخ «میرافلورس» مقر ریاست جمهوری ونزوئلا خاطرنشان کرد: من این حمله جدید را محکوم و سند استراتژی امنیت ملی دولت آمریکا را رد می‌کنم چون سندی مداخله جویانه است و از دولت‌ها و ملت‌های آمریکا جنوبی و جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) می‌خواهم که از ملت و دولت ونزوئلا در رد توطئه‌ای که از سوی آمریکا علیه دموکراسی ما انجام شده حمایت کنند./847/د102/ک
ارسال نظرات