۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۴۵۸۶۰

رونمایی از کتاب اسناد مبارزاتی یکی از روحانیان انقلابی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با همایش نقش روحانیت و طلاب حوزه های علمیه آذربایجان در انقلاب اسلامی ایران از کتاب حجت الاسلام محمدحسین انزابی رونمایی شد.
حجت الاسلام انزابي حجت الاسلام انزابي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با دهه فجر و همایش نقش روحانیت و طلاب حوزه های علمیه آذربایجان در انقلاب اسلامی ایران از کتاب حجت الاسلام محمدحسین انزابی با عنوان اسناد مبارزه با ساواک رونمایی شد.


بنابر این گزارش، حجت الاسلام حاج شیخ محمد حسین انزابی در سال 1299 هجری شمسی در خانواده ای از سلسله روحانیت در تبریز به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم در تبریز طی کرد و در سال 1320 برای ادامه تحصیلات حوزوی عازم قم شد که پس از تکمیل تحصیلات از محضر آیت الله حجت کوه کمری موفق به کسب درجه اجتهاد و از محضر آیت الله مرعشی موفق به کسب اجازه روایت شد.


وی از سال 1325 سخنرانی ها و خطابه های خود را در تبریز شروع نموده و به دنبال کودتای 28 مرداد به سخنرانی های خود رنگ سیاسی نیز داد، به حدی که همواره همچون سایر خطیبان زیر نظر و فشار سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) بود.


حجت الاسلام انزابی پس از نیم قرن مبارزه و تلاش در راه اسلام و انقلاب اسلامی در بیستم دی ماه 78 به دنبال سه سال کسالت جسمی و روحی به دیدار معبود شتافت.


گفتنی است، کتاب «مبارزه با ساواک» آن عالم مجاهد شامل زندگی‌نامه، خاطرات و مبارزات و همچنین تصاویری از آن مرحوم می باشد./935/پ203/ق

ارسال نظرات