۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۴۵۹۰۱
مدیر مرکز اسلامی سوئد در گفت‎وگو با رسا:

قرآن را برای دست‎یابی جوانان سوئدی به اسلام اصیل با ادبیات جدید ترجمه می‎کنیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی سوئد فعالیت های این مرکز برای گسترش اسلام اصیل مورد نظر رهبر معظم انقلاب را تشریح کرد.
نامه رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام حکيم الهي مدير مرکز اسلامي سوئد
 
حجت الاسلام حکیم الهی رییس مرکز اسلامی امام علی(ع) سوئد، در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی و تاکید بر دریافت اسلام از منابع اصیل، گفت: در ابتدا عده ای از دشمنان ادعا داشتند که این نامه از رهبری نیست، اما با دیدن دست خط و امضای ایشان و کسب اطمینان بسیار استقبال کردند و از طریق ایمیل و تماس خواستار تعامل و ارتباط با مرکز شدند.
 
وی افزود: نامه به سوئدی ترجمه و در سایت مرکز اسلامی امام علی(ع) گذاشته شده و در مرکز شهر بین جوانان توزیع شده است. مسؤولان سوئدی نگاه مثبتی به نگرش عمیق رهبری داشته اند و این نامه را دریچه جدیدی برای تعامل با جمهوری اسلامی می دانند.
 
حجت الاسلام حکیم الهی درباره برنامه های این مرکز برای دسترسی جوانان سوئدی به اسلام اصیل تصریح کرد: ترجمه قرآن به زبان سوئدی با نگاه شیعی و ادبیات جدید در دست اقدام بوده که تاکنون ده جزء از آن ترجمه شده است. کتاب هایی نظیر صحیفه سجادیه و نهج البلاغه نیز ترجمه شده و اصول کافی و برخی کتب تاریخی نیز در حال ترجمه است.
 
مدیر مرکز اسلامی سوئد، درباره تاثیر اقدامات تکفیری ها بر نگرش ملت های غربی نسبت به اسلام گفت: تکفیری ها قصد تخریب اسلام و تشیع را داشتند،اما رسوا شدند. افراد روشنفکر و فرهیخته در جوامع غربی متوجه حقیقت شده اند و حق را از ناحق فهمیده اند. گرچه این جنایات بسیار دردناک است اما سبب تبیین واقعیت شده و مسیحیان، یهودیان و حتی بی دین ها در جوامع غربی به تشیع و آموزه های آن احترام می گذارند.
 
وی ادامه داد: تکفیری ها که در ظاهر مسلمان و در باطن کافر هستند پس از مشاهده گسترش اسلام در جهان، با این اقدامات خواهان کاهش گرویدن به اسلام بوده اند اما به اهداف خود نخواهند رسید./847/ب912/ک
ارسال نظرات