۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۴۸۹۴۰
دبیرکل انجمن وحدت حوزه و دانشگاه عراق در گفت‌وگو با رسا:

داعش رهاورد اشغال عراق از سوی آمریکاست/ مرجعیت نجف ساختار سیاسی عراق را حفظ کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل انجمن وحدت حوزه و دانشگاه عراق با تأکید براینکه بسیاری از مشکلات عراق از جمله داعش نتیجه اشغالگری آمریکا در عراق است، گفت: ادامه روند سیاسی عراق مرهون حکمت و درک بالای مرجعیت نجف اشرف است.
حجت الاسلام عقيل محمود الکاظمي رييس انجمن وحدت حوزه و دانشگاه


حجت الاسلام عقیل محمود کاظمی، دبیرکل انجمن وحدت حوزه و دانشگاه عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق، گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در نبرد با داعش توانست علاوه بر متوقف کردن اشغال شهرهای مختلف عراق از سوی این گروهک تروریستی، موجی از پیروزی‌ها را برای این کشور به دنبال آورد.


وی ناکارآمدی برخی سیاستمداران و مصلحت جویی برخی احزاب را در اشغال مناطق مختلف عراق تأثیر گذار برشمرد و گفت: متأسفانه ما در یک سال اخیر شاهد تنش‌های سیاسی بسیاری در عراق بودیم که با انتقال این تنش ها به جامعه عراق مشکلات زیادی برای کشور به بار آمد.

این عالم عراقی افزود: داعش با سوء استفاده از خلاء در روند سیاسی عراق توانست نفوذ خود را در شهرهای مختلف افزایش دهد و با استفاده از هسته های خود در مناطق سنی نشین این مناطق را در دست گیرد.

 

حجت الاسلام کاظمی با تأکید براینکه اشغال عراق از سوی نیروهای آمریکایی را می‌توان دلیل اصلی مشکلات امروز عراق برشمرد، گفت: آمریکا وارد هیچ کشوری نشد مگر اینکه خرابی و هرج و مرج را به بار آورد. بسیاری از اختلافات طایفه ای و مذهبی در عراق و شکل گیری داعش نتیجه اقدامات آمریکایی ها پس از اشغال این کشور است.

 

وی خاطرنشان کرد: همکاری بازماندگان حزب بعث و نیروهای آمریکایی نیز بر کسی پوشیده نیست، امری که بسیاری از مشکلات را برای عراق به بار آورد.

 

دبیرکل انجمن وحدت حوزه و دانشگاه عراق با اشاره به همکاری برخی کشورهای منطقه با گروه‌های تکفیری، گفت: حمایت‌های بسیاری از داعش در عراق شد اما خوشبختانه پس از روی کار آمدن حکومت جدید عراق و همکاری نیروهای مردمی با ارتش، روند پیروزی های عراق آغاز شد.

 

مرجعیت نجف اشرف ساختار سیاسی عراق را حفظ کرد

 

 

این عالم عراقی با تمجید از اقدامات مرجعیت در چند ماه گذشته، تصریح کرد: مرجعیت نجف سد محکمی در برابر تهدیدهای مختلف است. فتوای حضرت آیت الله سیستانی مبنی بر لزوم جهاد در برابر داعش توانست روحیه را به مردم بازگرداند و عراق را از استراتژی دفاع به استراتژی حمله تبدیل کند.

 

حجت الاسلام الکاظمی گفت: مرجعیت نجف اشرف توانست در مناسب ترین زمان ممکن از وحدت و تمامیت ارضی عراق دفاع کند و راه را بر پیشروی بیشتر داعش ببندد، به گونه ای که ادامه ساختار سیاسی عراق مرهون حکمت و درک بالای این نهاد دینی است.

 

وی آزادی مناطق مختلف عراق از قبیل آمرلی، جرف الصخر و روستاهای بسیاری در حومه الانبار و موصل را گام اول پیروزی‌های عراق برشمرد و گفت: این عملیات علاوه بر روحیه بخشیدن به مردم عراق، راه را برای پیروزی‌های بزرگ‌‎تر و بیرون راندن کامل داعش از سرزمین‌ بین النهرین باز کرد./983/ب911/ک

ارسال نظرات