۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۴۹۹۰۴
مدیر حوزه علمیه امام صادق لبنان خواستار شد:

طراحی راهکاری که امنیت مصر و حق ملت فلسطین در مقاومت را تضمین کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) لبنان در واکنش به حکم اخیر دادگاه قاهره مبنی بر تروریستی بودن جنبش حماس، خواستار طراحی راهکاری شد که علاوه بر حفظ امنیت مصر، حق ملت فلسطین در مقاومت و دفاع از خود را تضمین کند.
علامه شيخ عفيف نابلسي

 


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان در دیدار با هیأتی از جریان الفجر لبنان با انتقاد از حکم اخیر دادگاه قاهره مبنی بر تروریستی بودن جنبش حماس، عنوان کرد: این اقدام علاوه براینکه به مسأله فلسطین ضربه وارد می‌کند، دو ملت فلسطین و مصر را رو در روی هم قرار می‌دهد.

 

 

وی خواستار برگزاری گفت‌وگوهایی فوری برای حل اختلافات فی مابین شد و گفت: باید راهکاری را طراحی کرد که هم امنیت مصر را حفظ کند و هم حق ملت فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست را تضمین کند.

 

 

این عالم لبنانی تنش و اختلاف بین کشورهای اسلامی و عربی را تنها به سود رژیم صهیونیستی و دشمنان امت اسلامی ارزیابی کرد و اظهار داشت که کشمکش بین کشورها و جریان های سیاسی در جهان اسلام راه را برای وحشیگری و جنایت بیشتر گروه‌های تکفیری باز کند.

 

 

آیت الله نابلسی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال ضربه به مسأله فلسطین به عنوان مسأله اصلی جهان اسلام و در حاشیه قرار دادن آن هستند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه جهان اسلام برای خروج از بحران کنونی و مقابله با تهدیدهای صهیونیستی و تکفیری نیازمند کوشش همگانی است، گفت: همدلی و انسجام اسلامی و ملی تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

 

 

گفتنی است دادگاه‌ قاهره سه روز پیش جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. این درحالی است که دادگاه قاهره چندی پیش نیز گردان القسام، شاخه نظامی حماس را تروریستی خوانده بود.

 


این اقدامات به بهانه مقابله با گروه‌های تروریستی مصر از قبیل گروه بیت المقدس که در صحرای سیناء فعالیت دارد، صورت می‌پذیرد./983/ب902/ک

ارسال نظرات