۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۷۲۱
آیت الله نابلسی:

عربستان برای ضربه زدن به حوثی‌ها از القاعده یمن استفاده می‌کند/ همکاری آل‌سعود با رژیم صهیونیستی علیه ایران

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) لبنان به شدت از اقدامات اخیر دولتمردان عربستانی انتقاد کرد و گفت: عربستان سعودی حاضر است به دشمن صهیونیستی برای حمله به ایران کمک کند.
علامه شيخ عفيف نابلسي


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مجمع حضرت زهرا (س) برگزار شد، با یادآوری وضعیت خطرناک کنونی لبنان خطاب به سیاستمداران این کشور گفت: جای هیچگونه مصلحت جویی حزبی و شخصی وجود ندارد و همه باید برای جلوگیری از بروز هرج و مرج در کشور تلاش کنند.

 

وی افزود: شرایط به گونه ای است که نمی‌توان نسبت به اتفاقات منطقه بی‌تفاوت بود. متاسفانه شاهد هستیم که طوفان حوادث در حالی لبنان را درمی‌نوردد که برخی از مسؤولیت های خود شانه خالی می‌کنند.

 

این عالم لبنانی تهدیدهای تروریستی و تکفیری برای لبنان را جدی عنوان کرد و گفت: استقلال و آرامش لبنان مرهون تلاش‌های مقاومت اسلامی است. این در حالی است که برخی تلاش دارند که مقاومت اسلامی را به عنوان مقصر اصلی همه مشکلات لبنان جلوه دهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا اشاره و تصریح کرد: اسرائیل همه تلاش خود را به کار گرفته است که آمریکا و سایر کشورهای غربی را برای حمله به ایران متقاعد کند. اسرائیل در سوریه نیز کمک‌های خود به جبهه النصره را افزایش داده تا بتواند کمربند امنیتی را در مرزهای جولان ایجاد کند.

 

وی با اشاره به وجود یک ائتلاف بین المللی علیه ایران افزود: عربستان نیز ابایی از همکاری با القاعده یمن برای ناکام گذاشتن حوثی ها در این کشور ندارد. این کشور حتی حاضر به همکاری با دشمن صهیونیستی برای حمله به ایران است.

 

آیت الله نابلسی ترکیه را متهم به تلاش برای ایجاد دولت عثمانی جدید کرد و گفت: برخی کشورهای منطقه از قبیل ترکیه و اردن همکاری کاملی را با آمریکا برای ضربه به دولت سوریه دارند.

 

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق لبنان با تأکید بر لزوم بررسی و تحلیل دقیق شرایط منطقه، گفت: برخی کشورهای عربی افزایش قدرت نظامی و سیاسی ایران در منطقه را به هیچ وجه بر نمی‌تابند و به همین دلیل از هیچ راهی برای ضربه به ایران اسلامی دریغ نمی‌کنند./983/ب901/ک

ارسال نظرات