۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۵۰۷۴۱
رییس اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی:

دشمنی برخی جریان‌های اسلام گرا با ایران جای تعجب دارد/ راه‌حل مشکلات لبنان عدم دخالت عربستان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد القدس لبنان با ابراز تعجب از دشمنی برخی جریان‌های اسلام گرا با جمهوری اسلامی ایران، عربستان و آمریکا را عامل اصلی مشکلات لبنان برشمرد.
شيخ ماهر حمود، امام مسجد قدس در شهر صيدا لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، رییس اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد القدس صیدا لبنان برگزار شد، با تأکید براینکه شناخت آمریکا به عنوان شیطان بزرگ به تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: سیاست‌های داخلی و خارجی کشورهای اسلامی و جریان‌های اسلام گرا باید به دور از حیله‌های آمریکا باشد.

 

وی افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی جریان‌های اسلام گرای اهل سنت همه تلاش‌های ایران در راه آزادسازی لبنان، فلسطین، عراق و سوریه را نادیده می‌گیرند و به دشمنی با این کشور می‌پردازند.

 

این عالم اهل سنت لبنانی به انتقاد از همکاری برخی کشورهای اسلامی با دشمنان ایران پرداخت و گفت: برخی در جهان اسلام تحت عناوین دروغین مانند مصالح مذهبی و طایفه‌ای راه دشمنی با ایران را دنبال می‌کنند.

 

شیخ ماهر حمود با اشاره به تلاش ایران برای استقلال و مقابله با زورگویی‌های آمریکا، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر توانسته است دولت قدرتمندی را تشکیل دهد که در زمینه های مختلف دارای توانمندی های بالایی است. این کشور توانست به برنامه صلح آمیز هسته ای دست پیدا کند و از موضع قدرت به مذاکره با غربی‌ها بپردازد.

 

امام جمعه مسجد القدس صیدا گفت: با وجود همه حمایت‌های ایران از مقاومت اسلامی و مقابله با دشمنان جهان اسلام، بسیار جای تعجب است که برخی هنوز به جای آمریکا و اسرائیل، ایران را دشمن اصلی خود می‌دانند.

 

این عالم لبنانی با تأکید براینکه در لبنان نیز همین امر در حال وقوع است، گفت: دشمنان اصرار دارند که همه تحولات منطقه باید براساس مصالح نظام سرمایه داری و رژیم صهیونیستی باشد و به همین دلیل است که اجازه نمی‌دهند رییس جمهوری قدرتمند و حامی مقاومت اسلامی در لبنان زمام امور را به دست گیرد.

 

شیخ ماهر حمود اساس مشکلات لبنان را دخالت‌های عربستان سعودی و آمریکا در این کشور عنوان کرد و گفت: جریان المستقبل در جلسات خصوصی خود با ما اذعان دارد که میشل عون، رهبر جریان آزاد ملی لبنان قدرتمند ترین شخصیت مسیحی برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری لبنان است اما با این وجود مانع از ریاست جمهوری وی می‌شوند./983/ب901/ک

ارسال نظرات