۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۵۰۷۵۸
واکنش خطیب جمعه بیروت به سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا؛

اسرائیل با 200کلاهک هسته‎ای مدعی صلح جهانی است

خبرگزای رسا ـ خطیب جمعه بیروت با ابراز نگرانی از اظهاراتی مبنی بر ایجاد ائتلاف سنی برای مقابله با محور شیعی در منطقه، عملی شدن این اظهارات را بسیار خطرناک دانست.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت

به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه حسنین (ع) در منطقه حاره حریک بیروت برگزار شد، با اشاره به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا برای برهم زدن توافق احتمالی هسته ای بین ایران و آمریکا، گفت: سخنان نتانیاهو کاملا بی پایه و اساس است. رژیمی که خود بر مبنای تروریسم پایه گذاری شده است چگونه می‌تواند خواستار مبارزه با تروریسم باشد.
 
وی ماهیت وجودی رژیم صهیونیستی را تروریستی خواند و اظهار داشت که با اندک تأملی در سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در می‌یابیم که این رژیم به دنبال مظلوم نمایی است. این رژیم در حالی مدعی تهدید از سوی سایر کشورها است که خود بیش از 200 کلاهک هسته ای دارد.
 
وی زرادخانه تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را مدرن ترین زرادخانه منطقه عنوان کرد و گفت: اسرائیل در حالی موجودیت خود را تهدید شده می‌بیند که آمریکایی ها بدون اجازه این رژیم هیچ اقدامی در منطقه نمی‌کنند و همکاری کاملی را با صهیونیست‌ها دارند.
 
خطیب جمعه بیروت گفت: ملت آمریکا و سایر ملت‌های دنیا نباید فریب صحبت‌های زیبای دولتمردان صهیونیستی را بخورند که مدعی حمایت از صلح جهانی هستند.
 
 
این عالم لبنانی با تمجید از تصمیم اخیر دولت خودگردان فلسطین مبنی بر قطع همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: این تصمیم باید مدت‌‍‌ها پیش از سوی مسؤولان فلسطینی اتخاذ می‌شد. امید آن می‌رود که حکومت خودگردان فلسطین با پایداری بر موضع کنونی خود، ملت فلسطین را در راستای وحدت حول استراتژی مقاومت یاری کند.
 
 
 
انتقاد از تلاش برای ایجاد ائتلاف سنی به بهانه مقابله با محور شیعی
 
 
حجت الاسلام فضل الله  در بخش دیگری از سخنان خود خواستار هوشیاری جهان اسلام و به ویژه دولت‌های منطقه نسبت به تهدیدهای صهیونیستی شد و گفت: اسرائیل با ایجاد چالش در روابط کشورهای اسلامی به دنبال رسیدن به مصالح و اهداف خود در منطقه است.
 
 
خطیب جمعه بیروت به طور غیر مستقیم به نشست‌های اخیر برخی سران کشورهای عربی و اسلامی در جده اشاره و تصریح کرد: اظهاراتی مبنی بر تلاش برای ایجاد ائتلاف سنی ـ عربی از سوی برخی کشورها برای مقابله با محور شیعی ـ فارسی به گوش می‌‎رسد که عملی شدن این اظهارات می‌تواند تبعات بسیار خطرناکی را به دنبال داشته باشد.
 
 
وی افزود: ما از تقویت فی‌مابین کشورهای اسلامی حمایت می‌کنیم اما تقویت روابط نباید برای ایجاد تنش با سایر کشورهای اسلامی صورت بپذیرد.
 
خطیب جمعه بیروت اظهار داشت: نبرد مستقیم یا غیر مستقیم تحت عناوین مذهبی هیچ فایده ای برای جهان اسلام نداشته است و ضروری است که کشورهای اسلامی اختلافات خود را با گفت‌وگو و رایزنی حل و فصل کنند.
 
حجت الاسلام در پایان با ابراز خرسندی از ادامه گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل، خواستار برگزاری جلسات گفت‌وگو بین سایر جریان های سیاسی شد و گفت: انتظار می‌رود که برگزاری این جلسات در پایان به انتخاب رییس جمهور آینده لبنان و خروج کشور از بحران شود./983/ب901/ک
ارسال نظرات