۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۵۱۰۵۷

دانش‎آموزان مسلمان هلندی هولوکاست را باور ندارند

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از مدارس هلند به دلیل ممانعت دانش‎آموزان مسلمان از پذیرش واقعه هولوکاست مجبور شده‎اند که دروس مربوط به هولوکاست را از برنامه درسی حذف کنند.
دانش آموزان مسلمان در هلند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، معلمان هلندی می گویند که تعدادی از مدارس این کشور به دلیل ممانعت دانش‎آموزان مسلمان از پذیرش واقعه هولوکاست مجبور شده‎اند که دروس مربوط به هولوکاست را از برنامه درسی حذف کنند.  

 

روزنامه هلندی The Algemeen Dagblad گزارش داد که معلمان این کشور عدم استقبال دانش آموزان مسلمان از محتوای درسی مربوط به هولوکاست را در میزگردی که در پارلمان این کشور برگزار شد مطرح کردند. 

 

این میزگرد از سوی حزب مسیحی میانه هلند و با هدف بررسی مسائل مربوط به آموزش هولوکاست در مدارس این کشور برگزار شده و از معلمان مدارس هلند برای اظهارنظر در این ارتباط دعوت شده بود.  

 

آری اسلوب، یکی از نمایندگان طرفدار رژیم صهیونیستی در پارلمان هلند در این ارتباط مدعی شد که یهودستیزی در هلند رو به افزایش است.

 

 

از سوی دیگر، برخی از کارشناسان هلندی نیز مدعی هستند که گرایش جوانان مسلمان اروپایی به افراط گرایی و یهودستیزی باعث مهاجرت گسترده یهودیان این قاره به اسرائیل شده است.

 

یک روزنامه هلندی نیز با انتشار مقاله ای خواستار آن شد که مسائل مربوط به هولوکاست هر روز به دانش آموزان مسلمان آموزش داده شود تا آنان به زعم وی هولوکاست را جدی بگیرند./990/ب902/ک

 

 

 

 

ارسال نظرات