۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۵۱۰۶۵
عضو هیأت کبارالعلمای مصر:

داعش مانند کمونیست‎ها درپی نابودی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت کبارالعلمای مصر محافظت از هیوت اسلامی را اجماع همه بزرگان دین خواند و تصریح کرد که داعش مانند کمونیست‎ها درپی نابودی اسلام است.
علي جمعه مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی جمعه مفتی سابق و عضو هیأت کبارالعلمای مصر، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی سی این کشور به بررسی اقدامات تروریست‎ها در کشورهای منطقه پرداخت و گفت: داعش مانند کمونیست ها درپی نابودی اسلام هستند.


وی افزود: محافظت از هویت اسلامی، اجماع همه بزرگان دین است. اسلام باید در برابر جهالت، تجاوز و اقدامات جنایتکارانه دشمنان در امان باشد.


شیخ علی جمعه جریان تروریستی داعش را خارج از دین خواند و تصریح کرد: داعش، خوارج و بی‎دین‎ها با هم برابر و اهدافشان یکسان است.


وی اجتهاد در اسلام را بر اساس فهم قرآن کریم، سنت نبی اکرم (ص) و روایات دانست و تصریح کرد: علمای مذاهب اسلامی در بسیاری از مسائل قطعی مانند خمر، زنا، گوشت خوک، نماز یومیه، ازدواج، طلاق و امثال این احکام با یکدیگر اختلاف ندارند.


این عالم مصری خاطرنشان ساخت: بررسی مسائل ظنی و توجه به آنان سبب اختلاف اندیشه و آرا می‎شود. علمای بسیاری برای حفظ اصول دین و مسائل قطعیه اسلام تلاش کرده‎اند.


وی مذاهب اسلامی را 12 عدد خواند و افزود: حنفی، مالکی، شافعی، حنبلی از مذاهب اهل سنت، جعفری، زیدیه، اباضیه، ظاهریه از مذاهب غیر اهل سنت، اوزاعی، لیث بن سعد و حمادین از سایر مذاهب اسلامی هستند./994/ب902/د

ارسال نظرات