۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳
کد خبر: ۲۵۱۴۶۹

فعالیت تروریست های چینی در داعش

خبرگزاری رسا ـ مقامات چینی خواستار تشدید تدابیر امنیتی برای جلوگیری از پیوستن اتباع این کشور به داعش شدند.
تروريست چيني
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات دولت چین روز سه شنبه اعلام کردند عده ای از اقلیت اویقار بعد از سفر به عراق و سوریه و پیوستن به داعش برای انجام اقدامات خراب کارانه به چین باز گشته اند.
 
مقامات منطقه ژینژیانگ، منطقه ای در غرب چین و هم مرز افغانستان و پاکستان، در مجلس خلق چین از اقدام برای تشدید تدابیر امنیتی برای کنترل تروریسم و افراطی گری خبر دادند.
 
اقلیت نژادی اویقار که ساکن منطقه ژینژیانگ است اتهامات زیادی از جمله حملات تروریستی در میدان تیان آن من پکن را در پرونده دارد.
 
ژانگ چونژیان نماینده منطقه ژینژیانگ در مجلس خلق چین گفت: تعداد زیادی از اویقار ها برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر کرده اند. داعش در سطح بین الملل تاثیرات گسترده ای داشته است و منطقه ژینژیانگ از این تاثیرات مستثنی نبوده است.
 
دولت چین از مدت ها پیش تحرکات تروریستی منطقه ژینژیانگ را محکوم کرده است اما برای این اقدامات سندی ارایه نکرده و تحقیقات جامعه بین المللی در این رابطه را رد کرده است. اقلیت مسلمان اویقار نیز ادعا دارند که پلیس بدون استثنا با مردم این منطقه برخورد قهرآمیز می کند.
 
روزنامه گلوبال تایمز، متعلق به حزب کمونیست چین، در ماه دسامبر اعلام کرد که 300 نفر از اویقارها برای پیوستن به داعش از چین گریخته اند.
 
ژانگ چونژیان در ادامه گفت: دولت چین در نظر دارد برای جلوگیری از پیوستن اتباع چینی به داعش تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کند.
 
شبکه خبری العالم در تاریخ شهریور 93 با انتشار تصویری از کشته های داعشی گزارش داد: این تروریست چینی عضو یکی از گروهک های وابسته به داعش است که اعضای همه این گروهک ها اتباع چینی هستند و به روستاهایِ حومه شهر عین العرب حمله می کنند.
 
شایان ذکر است که گروه تروریستی داعش با تبلیغات رسانه ای گسترده و سوء استفاده از فضای مجازی، هر روز تعداد زیادی از مسلمانان بی اطلاع و بی مطالعه را از سراسر کشورهای جهان به مناطق تحت قلمرو خود می کشاند.
 
یورگن تادنهوفر، خبرنگار آلمانی، که با امان نامه رسمی از ابوبکر البغدادی به موصل سفر کرده بود، از ورود روزانه 50 تروریست خارجی به داعش خبر داد.
 
این افراد فریب خورده اکثرا با نیت اسلام خواهی و دفاع از اسلام ناب به سوریه و عراق سفر می کنند. اما به گفته عده معدودی که توانسته اند از داعش فرار کنند، آنچه در داعش دیده اند با اسلام بسیار فاصله دارد./847/ب902/ک
ارسال نظرات