۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۵۲۳۰۱
نماینده پارلمان عراق:

سرنوشت صدام در انتظار عاملان جنایت سبایکر است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد که سرنوشتی مشابه صدام حسین در انتظار عاملان جنایت کشتار بیش از 1700 دانشجوی شیعه پایگاه نظامی سبایکر خواهد بود.
شيخ همام حمودي معاون رييس پارلمان عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی معاون اول رییس پارلمان عراق در مراسمی که امروز به مناسبت سالروز فاجعه حلبچه و همبستگی با نیروهای بسیج مردمی در محل پارلمان برگزار شد، سرنوشت عاملان جنایت سبایکر را مشابه صدام توصیف کرد.

 

وی گفت: نمایندگان قشرهای مختلف ملت عراق در این مکان تجمع کرده تا یاد و خاطره شهدا و ادامه ظلم علیه ملت از زمان فاجعه حلبچه و انفال تا جنایت امروزه سبایکر و زندان بادوش و همچنین قتل و ذبح و آواره کردن و اسارت زنان و کهنسالان را یادآور شویم.

 

حجت الاسلام حمودی با اعلام همبستگی با شهروندان مسیحی، ایزدی، ترکمن، عرب، کُرد، شبک و همه شهروندان عراقی، افزود: در گذشته در برابر نظام دیکتاتوری صدام در کردستان متحد شده و خون ما با همدیگر درهم آمیخته شد و مجروح و شهید دادیم، در هورهای جنوب نیز فداکاری کردیم و در رمادی نیز شاهد انتفاضه عشایر اصیل این منطقه بودیم.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: امروزه همه ما در برابر داعش قرار گرفتیم به گونه ای که نیروهای پیشمرگ در کردستان، عشایر سنی در الانبار و نیروهای بسیج مردمی در سراسر کشور مشغول جنگ با تروریست های داعش هستند. نیروهای مسلح نیز به جنگ با تروریست ها می پردازند تا با این وحدت به پیروزی برسیم.

 

وی به صورت غیرمستقیم به پیام الازهر علیه نیروهای بسیج مردمی اشاره کرد و ادامه داد: تلاش کسانی که با ایجاد شکاف میان ملت عراق درصدد تبدیل جنگ با داعش به جنگ مذهبی هستند، محکوم به شکست است چرا که داعش دشمن اهل تسنن و شیعه و ایزدی و مسیحی به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات