۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۵۲۴۴۶
اندیشمند شیعه مصر تأکید کرد؛

همسویی شیخ الازهر و نتانیاهو در پرونده هسته‎ای ایران/ شیخ الازهر در سنگر عربستان و علیه ایران قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه مصر با اشاره به درخواست شیخ الازهر از سفیر آمریکا برای عدم توافق با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد که شیخ الازهر با نتانیاهو همسو شده و در سنگر عربستان علیه ایران حضور دارد.
احمد راسم النفيس از انديشمندان شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعه مصر در مطلبی که در سایت وی منتشر شد، از پیام الازهر علیه بسیج مردمی علیه به شدت انتقاد کرد و نوشت: نمی دانم شیخ الازهر سخنگو و وابسته به کیست؟ آیا به وزارت خارجه مصر تعلق دارد یا این وزارتخانه وابسته به اوست؟ یا اینکه رییس مرکزی آزاد و مستقلی است که اداره کشور را برعهده دارد، به آمریکا پیام می فرستد و سیاست های خارجه مصر را تعیین می کند؟

 

وی افزود: در حال جستجوی پیام شیخ الازهر علیه نیروهای بسیج مردمی در سایت الازهر بودم که خبر دیدار او با سفیر آمریکا را مشاهده کردم؛ دیداری که شیخ الازهر در آن از برقراری ارتباط آمریکا با برخی قدرت های منطقه که وی مدعی است درصدد ضربه زدن به ثبات در عراق و سوریه و یمن هستند به شدت انتقاد کرده بود.

 

النفیس با اشاره به اینکه محتوای این دیدار نشان دهنده اعتقاد شیخ الازهر بر اعتدال آمریکا و تندروی دشمنان این کشور است، تصریح کرد: در حالی که نتانیاهو در کنگره خواستار توقف هرگونه توافق میان ایران و کشورهای 1+5 می شود، عجیب است که شیخ الازهر که مدعی عدم دخالت در سیاست و حمایت از وحدت و همبستگی مسلمانان است همان درخواست را از سفیر آمریکا می کند.

 

این اندیشمند شیعه خطاب به الازهر خاطرنشان ساخت: مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های امپریالیستی چه ارتباطی به تو دارد و آیا این سخنان نشان دهنده موضع رسمی مصری است که از توافقی که منطقه را از جنگ دور می سازد، حمایت می کند؟ یا اینکه نشان دهنده مواضع کشور دیگری است که شیخ آن را بیشتر از خود دوست می دارد؟

 

وی ادامه داد: آیا شیخ الازهر به عنوان یک خطیب برجسته نباید شخصا از کنگره آمریکا چنین درخواستی را مطرح کند تا اینکه این درخواست را از طریق سفیر آمریکا ارسال کند؟ متاسفانه شیخ الازهر که گمان می کند پس از عراق نوبت ایران می رسد در سنگر عربستان قرار گرفته است.

 

النفیس با تأکید بر اینکه شیخ الازهر، تروریست های داعش را تهدیدی برای ایران می بیند، اظهار داشت: پیام الازهر در حمایت از داعش و مخالفت با بسیج مردمی عراق کاملا بی ارزش به شمار می آید چرا که اطلاعات آن برگرفته از رسانه های سعودی و قطری است. البته صدور این پیام از سوی شیخ را درک می کنیم چرا که وی پس از خبر ساعت 21 می خوابد و خبرها را از دوستانش یعنی محمد عماره و عباس شومان دریافت می کند./980/ب902/د

ارسال نظرات