۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۵۲۹۸۳
خطیب جمعه نجف:

ایرانیان بینی غرب را به خاک مالیدند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، توافق هسته‎ای را پیروزی ایران و به خاک مالیدن کشورهای استکباری توصیف کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته نجف اشرف که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به آزادسازی تکریت از لوث تروریست های داعش گفت: تکریت با دست های مومنان قهرمان و بدون نیاز به کمک ائتلاف بین المللی آزاد شد و مشاهده کردیم که داعشی ها چگونه همانند موش فرار کرده و در پی پناهگاه بودند.

 

وی افزود: آزادی تکریت یک نقطه عطف برای عراق به شمار می آید چرا که به قلعه داعشی ها مبدل شده و نسبت به آن شرط بندی کرده بودند.

 

حجت الاسلام قبانچی همچنین بر لزوم بازسازی مناطق آزادشده و بازگشت اهالی آن پس از پاکسازی تأکید کرد.

 

خطیب جمعه نجف  در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از حمله نظامی به یمن به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: تجاوز به یمن اقدامی محکوم است و باید در این راستا از پایداری و مقاومت ملت یمن تقدیر کرد.

 

وی تصریح کرد: حمایت اتحادیه عرب از جنگ علیه یمن به شدت تأسف آور است و این جنگ مطمئنا پایه قدرت عاملان آن را به لرزه درآورده و در سرنگونی‎شان تسریع می بخشد.

 

حجت الاسلام قبانچی افزود: ائتلاف نظامی کشورهای عربی علیه ملت یمن تشکیل شد نه جنگ با رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین به توافق هسته ای میان ایران و غرب پرداخت و گفت: مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 در لوزان پیروزی برای ایران به شمار می آید چرا که این کشور پس از 10 سال توانست حق خود را در ادامه برنامه هسته ای به اثبات برساند.

 

وی خاطر نشان ساخت: ایرانیان موفق شدند بینی کشورهای مستکبر را به خاک مالیده و از توافق درباره برنامه هسته ای خود خبر دهند./980/ب901/د

ارسال نظرات