۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۵۳۳۶۱
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

تجاوز ائتلاف سعودی به یمن خیانتی تاریخی به جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را خیانتی تاریخی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی به واسطه پیروزی در مذاکرات هسته ای توانست موضع محور مقاومت را تقویت بخشد.
نبيل قاووق معاون شوراي اجرايي حزب الله لبنان




به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت یکی از شهدای مقاومت اسلامی که در منطقه مجدل زون برگزار شد، با اشاره به اینکه روزهای آینده اشتباه عربستان سعودی در حمله به یمن را مشخص می‌کند، گفت: عربستان با مقاومت و وحدت قهرمانانه ملت یمن مواجه شده است و تاکنون نتوانسته هیچ یک از اهداف میدانی و سیاسی عملیات "طوفان قاطع" را محقق سازد.

 

 

وی با بیان اینکه موضع حزب الله نسبت به تجاوز عربستانی، آمریکایی به یمن موضعی قاطع و روشن است، بیان داشت: تجاوز عربستان به یمن خیانتی تاریخی، انسانی و عربی به جهان اسلام است. حزب الله به هیچ وجه حاضر نیست از حمایت از حق دست بکشد و طرفدار باطل شود.

 

حجت الاسلام قاووق تصریح کرد: گناه ملت یمن چیست که با چنین جنگ وحشیانه ای از سوی ائتلاف عربی مواجه شده است؟ برخی کشورهای منطقه که امروز داعیه دار حمایت از یمن هستند، سال ها به پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تکفیری پرداختند اما امروز با تجاوز به یمن پرده از ماهیت زشت خود برداشتند.

 

این عضو ارشد حزب الله لبنان با تاکید براینکه هدف قرار دادن یمن برای تضعیف محور مقاومت صورت می‌پذیرد، گفت: توجیهات عربستان و همپیمانان آن برای حمله به یمن توجیهاتی دروغین است، آنها در حالی مدعی مقابله کودتای نظامی در یمن هستند که ملت مظلوم بحرین را با وجود مسالمت آمیز بودن تظاهراتشان هدف قرار داده و سرکوب کردند.

 

وی افزود: حامیان شاه در دهه های گذشته به این دلیل به دشمنان کنونی ایران تبدیل شده اند که این کشور به حمایت از مردم فلسطین و مقاومت اسلامی پرداخت. جمهوری اسلامی ایران توانست ذلت نظام های عربی را به رخ همگان بکشد و امروز با پیروزی در مذاکرات هسته ای با تقویت موضع محور مقاومت، موجب ضعف بیش از پیش رژیم صهیونیستی شد./983/ب902/ک

ارسال نظرات