۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۵۳۴۰۶
سید هاشم صفی الدین تصریح کرد:

خشم آل سعود از موفقیت اسلام سیاسی در ایران/ عربستان باید موضعش را نسبت به القاعده مشخص کند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با انتقاد از تجاوز نظامی عربستان به یمن، تصریح کرد: موفقیت اسلامی سیاسی در ایران آل سعود را خشمگین کرده است.
سيد هاشم صفي الدين رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان



به گزارش خبرگزاری رسا، سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این حزب در منطقه بنت جبیل برگزار شد، نتایج مذاکرات هسته ای را طبق نتایج ابتدایی مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت که مهم تر از دستیابی به توافق هسته ای، معرفی نمونه ای صحیح از اسلام سیاسی از سوی جمهوری اسلامی ایران است.
 

وی افزود: جمهوری اسلامی توانست به همگان ثابت کند که این کشور می‌تواند بدون تکیه بر غرب زندگی مستقل و با کرامتی را داشته باشد. ایران توانست در طول این سه دهه با همه تحریم ها و فشارهای غربی و شرقی مقابله کند و به مهم ترین کشور منطقه تبدیل شود.
 
این عضو ارشد حزب الله لبنان پشتیبانی ایران از مسأله فلسطین را گام مثبت دیگر انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: برخلاف القاهای غرب، پیشرفت های علمی و تکنولوژیک جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر نیروهای داخلی محقق شد.
 
 
سید هاشم صفی الدین با تاکید براینکه نظام آل سعود از ابتدا بر پایه ظلم و تجاوز پایه گذاری شد، تصریح کرد: سعودی ها با تکیه بر غرب نظام آل سعود را ایجاد کردند و غیر از اندیشه های افراطی و اقدامات تجاوزگرانه هیچ حاصلی برای جهان اسلام و کشورهای عربی به ارمغان نداشتند.
 
 
وی خاطرنشان کرد: آل سعود از الگوی اسلام سیاسی که ایران در حال ترویج آن است به شدت عصبانی است. ایران در سی و شش سال گذشته توانست در زمینه های مختلف پیشرفت کند اما در مقابل رژیم آل سعود در هفتاد و شش سال گذشته غیر از ویرانی هیچ دستاوردی نداشت.
 
 
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تجاوز به یمن با تکنولوژی آمریکایی را نمونه ای از اقدامات تخریبگرانه آل سعود برشمرد و افزود: عربستان سعودی باید موضع خود را نسبت به القاعده مشخص کند، جنگنده های این کشور در حالی ارتش یمن و نیروهای انصار الله را هدف قرار می‌دهد که در حال مبارزه با القاعده و سایر گروه‌های تکفیری یمن هستند./983/ب902/ک
ارسال نظرات