۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۵۳۴۱۸
معاون الازهر مصر:

الازهر هیچ‎گاه مسلمانان را تکفیر نمی‎کند

خبرگزاری رسا ـ معاون الازهر مصر با انتقاد از شایع پراکنی علیه الازهر این کشور تصریح کرد که این دانشگاه هیچ‎گاه مسلمانان را تکفیر نمی‎کند.
عباس شومان معاون الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان، معاون الازهر مصر امروز در مصاحبه با خبرنگاران اتهام‎های مطرح شده علیه الازهر مبنی بر مباح دانستن خون یکی از خبرنگاران را رد کرد و گفت: مباح دانستن خون انسان‎های بی‎گناه و یا تکفیر آنان از سوی الازهر مصر کذب محض است و هر کس چنین اتهام‎های را مطرح کند، دروغ می‎گوید.


وی افزود: الازهر کسانی که شهادتین را بر زبان جاری می‎سازند را کافر نمی‎داند بنابراین چگونه می‎تواند خون آنان را حلال کند؟
الازهر از اشخاصی که به تکفیر انسان‎ها می‎پردازند برائت می‎جوید.


عباس شومان از مردم خواست که خبری منتشر شده از سوی الازهر را تایید کنند و اگر خبری را می‎شوند منبع آن را جستجو و از مطمئن بود آن اعتماد کسب کنند.


همچنین شیخ احمد الطیب، رییس الازهر مصر در این رابطه گفت: امروزه که ما به وحدت مسلمانان در سراسر جهان نیاز داریم؛ فتنه‌ای را برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند تا ملت‌های مسلمان را از یکدیگر جدا کنند. وحدت ملت‌های مسلمان امری مهم و ضروری است که ما به آن نیاز داریم و بدون آن نمی‌توانیم در آینده سربلند باشیم./994/ب903/د

ارسال نظرات