۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۵۳۹۸۶
در دیدار با سفیر هلند در بیروت؛

آیت الله قبلان: سلاح حزب الله برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در دیدار با سفیر هلند در بیروت بر لزوم فشار به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به اقدامات خود علیه فلسطینیان تأکید کرد و گفت: سلاح حزب الله لبنان برای مقابله با اشغالگری این رژیم است.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در دیدار با هاستر سمسون، سفیر هلند در بیروت به بحث و بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخت.
 
آیت الله قبلان در این دیدار با تأکید بر لزوم حفظ همزیستی مشترک و وحدت ملت لبنان از خلال تعاون و همکاری تأکید و تصریح کرد: تنها به این واسطه می‌توان امنیت و آرامش را برای لبنان به ارمغان آورد. باید توجه داشت که مشکلات کشور صرفا مذاکره و گفت‌وگو قابل رفع است.

وی رژیم صهیونیستی را منبع شرارت در منطقه توصیف کرد و گفت: این رژیم همچنان به ظلم و ستم علیه فلسطینیان می‌پردازد. لبنان نیز تا زمانی که با تهدید رژیم صهیونیستی مواجه باشد رنگ آرامش را به خود نخواهد دید.
 
این عالم لبنانی با اشاره براینکه دولت ها باید برای آوارگان فلسطینی اهمیت بیشتری قائل باشند، خاطرنشان کرد: با تشکیل دولتی فلسطین که پایتخت آن قدس باشد، می‌توان مسأله آورگان را حل کرد و به بخشی از مشکلات پایان داد.
 
آیت الله قبلان تصریح کرد: دولت های اروپایی باید با فشار آوردن به رژیم صهیونیستی حقوق پایمال شده ملت فلسطین را بازگردانند.

وی ارتش لبنان را ضامن امنیت و آرامش این کشور دانست و گفت: حزب الله لبنان نیز در همین راستا به حمایت از لبنان و تمامیت ارضی این کشور است. سلاح حزب الله در حمایت از مرزهای لبنان و مقابله با اشغال سرزمین های کشور از لوث رژیم صهیونیستی است./983/ب902/ک
ارسال نظرات