۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۵۶۰۴۶

خاطرات محافظ امام به انتشار می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ زندگی شهید مصطفی پیش‌قدم به زودی در قالب مجموعه «از چشم ها» از سوی انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود.
شهيد مصطفي پيش‌قدم

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات روایت فتح، حسین شرفخانلو نویسنده‌ کتاب گفت: این کتاب در مراحل نهایی است و از دوران کودکی تا زمان شهادت وی را در برمی‌گیرد.

 

حسین شرفخانلو، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جزئیات کتاب جدیدش گفت: انتشارات روایت فتح مجموعه‌ای با عنوان «از چشم‌ها» دارد که در آن به زندگی شهدا از نگاه اعضای خانواده و همراهان و همرزمان شهید دیده و روایت می‌شود. نویسنده کتاب در این مجموعه به سراغ نزدیک‌ترین افراد به شهید می‌رود و زندگی او را از نگاه دیگران تعریف می‌کند.

 

وی ادامه داد: این کتاب نیز یکی از مجلدات این مجموعه است که با محوریت زندگی شهید مصطفی پیش‌قدم، از شهدای شهر تبریز، نوشته می‌شود. این اثر شامل مصاحبه‌هایی است که با خواهر، بردار‌ها و دوستان شهید نوشته شده که از سوی انتشارات روایت فتح منتشر خواهد شد.

 

شرفخانلو با بیان اینکه کتاب حاضر حاصل 12 مصاحبه با نزدیکان شهید است، به ویژگی‌های شهید پیش‌قدم اشاره کرد و یادآور شد: مجموعه «از چشم‌ها» همیشه شامل زندگی‌نامه و خاطرات شهید از دوران کودکی تا زمان شهادت شهید است. این کتاب نیز به تبع چنین ویژگی‌ای دارد. برای تکمیل بخش‌های مختلف زندگی این شهید به سراغ افراد مختلفی رفته‌ام که هر کدام از این خاطرات شیرینی خاص خود را دارد. به عنوان نمونه یکی از خاطرات این کتاب از زبان یکی از همرزمانش نقل شده که در آن روایت شده که شهید پیش‌قدم تا مدتی محافظ امام رحمة الله علیه بود. در این برهه خاطراتی نقل شده که هر کدام از آنها جالب است، به عنوان نمونه نقل کرده‌اند که زمانی ایشان محافظ امام رحمة الله علیه بودند، از دست امام رحمة الله علیه که برای نماز شب بیدار شده بودند و برای شهید پیش قدم که در آن شب نوبت کاری‌اش بود، چای می‌برد. شهید پیش‌قدم همیشه از این چای به عنوان بهترین چای‌ای که خورده است، یاد می‌کند.

 

نویسنده کتاب ادامه داد: بخش دیگر خاطرات شهید پیش‌قدم به خاطرات او در جبهه اختصاص دارد. او در این زمان فرماندهی گردان امام حسین علیه السلام را برعهده می‌گیرد و در عملیات‌های کربلای 4و 5 حضور دارد؛ در حالی که هیچ یک‌از اعضای خانواده از این موضوع اطلاع نداشتند. جالب اینجاست که فرمانده گردان امام حسین علیه السلام همانند خود سیدالشهدا علیه السلام شهید می‌شود.

 

به گفته شرفخانلو، شهید پیش‌قدم به ویژگی‌های اخلاقی متعددی معروف بودند که از این میان نماز اول وقت و ترک نشدن ورزش از جمله این موارد بود.

 

وی ادامه داد: هنوز برای اثر عنوان خاصی انتخاب نکرده‌ام، اما احتمال دارد که اسم کتاب را «السابقون» انتخاب کنم، چون به ویژگی‌های اخلاقی ایشان نزدیک است./998/د102/ق

ارسال نظرات