۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۵۶۹۱۸

تکذیب ساخت فرودگاه برای استفاده پهپاد از سوی عضو ارشد حزب الله

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون مقاومت اسلامی پارلمان لبنان گزارش مجله انگلیسی مبنی بر ساخت فرودگاه برای استفاده پهپاد در سوریه از سوی حزب الله را تکذیب کرد.
نقشه فرودگاه پهپاد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ولید سکریه،  عضو مهم فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان، با اشاره به گزارش مجله تحلیلی امور دفاعی «جینز» انگلیس، که مدعی شده حزب‌الله برای پرواز پهپادهای خود یک باند فرودگاه در نزدیکی مرز سوریه احداث کرده،‌ آن را تکذیب کرد.

 

سکریه در سخنانی مطبوعاتی تاکید کرد: خبر مجله انگلیسی جینز عاری از صحت است و هیچ باند فرودگاهی در منطقه‌ای که یاد شده وجود ندارد. چنانچه در آن منطقه باند فرودگاه وجود داشت یا برنامه‌ای برای احداث آن وجود داشت،‌ ساکنان منطقه «رأس بعلبک» آن را با چشم غیر مسلح مشاهده می‌کردند.

 

 

وی با اشاره به مختصات جغرافیایی منطقه‌ای که مجله جینز از آن سخن گفته، تاکید کرد که «اگر باند فرودگاه در آن وجود داشت، اهالی منطقه از آن سخن می‌گفتند و مخفی کردن آن از 10 شهرک مسکونی از رأس بعلبک تا روستای «الفاکهه» تا «زبود العین» غیر ممکن است.

 

 

سکریه با بیان اینکه نمی‌داند منظور مجله جینز از انتشار چنین مطلبی چیست، تاکید کرد: آیا این مجله می‌خواهد بگوید که حزب الله هواپیماهای بدون سرنشین دارد که ممکن است از آن استفاده کند؟ کجا؟ .. حزب الله در سوریه حضور دارد و به نبرد با اسرائیل می‌پردازد و ممکن از این پهپادها در چهارچوب عملیات نظامی‌اش در این دو کشور استفاده کند.

 

 

پیش از این مجله تحلیلی امور دفاعی «آی‌اچ‌اس جینز» (IHS Jane's) در گزارشی مدعی شده بود که حزب‌الله لبنان برای پرواز پهپادهای خود در نبرد با تروریست‌های فعال در سوریه، از باندی در شمال دره بقاع استفاده می‌کند.

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز»، این پایگاه تحلیلی امور دفاعی می‌گوید که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حزب‌الله برای هواپیماهای بدون سرنشین خود یک باند فرودگاه در «لبنان» واقع در 10 مایلی از مرز سوریه ساخته است.

 

 

این پایگاه تحلیلی ادامه داد که این تصاویر که بر روی «گوگل ارث» موجود است نشان می‌دهد که این باندفرودگاه بین فوریه 2013 و ژوئن 2014 ایجاد شده است.

 

 

طبق این گزارش، منابع حزب‌الله تأیید کرده‌اند که از یک هواپیمای بدون سرنشین برای حمایت از عملیات‌ علیه نیروهای تروریست در سوریه به ویژه در منطقه کوهستانی «قلمون» در شرق لبنان استفاده می‌کنند.

 

 

پایگاه «آی اچ اس» مدعی شده است که حزب‌الله احتمالاً در این باندفرودگاه از هواپیماهای ایرانی «ابابیل 3» یا «شاهد 129» استفاده می‌کند.

 

 

در این گزارش آمده است که این باند فرودگاه در یک منطقه دورافتاده و کم‌جمعیت واقع در 10 کیلومتری جنوب منطقه «هرمل» و 18 کیلومتری غرب مرز سوریه قرار گرفته است و در بین روزهای 27 فوریه 2013 تا 19 ژوئن 2014 ساخته شده است./983/د102/ک

ارسال نظرات