۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۵۷۸۵۷
یکی از علمای اهل تسنن ھند در گفت‎وگو با رسا:

آل سعود خادمی خانه خدا را با خون ریزی به دست آورد/ دست اسرائیل در حمله عربستان به یمن پیداست

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل تسنن هند با اشاره به حمله عربستان به یمن گفت: پشت پرده این حمله اسرائیل قرار دارد که می خواهد با ناامنی در منطقه به تامین امنیت خود بپردازد.
مفتي مکرم احمد

 

مفتی مکرم احمد، امام جمعه مسجد شاهی فتح پوری دھلی ھندوستان، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به تجاوز وحشیانه عربستان سعودی به ملت یمن اظهار داشت: تجاوز عربستان سعودی به  مردم مظلوم یمن هیچ گونه توجیهی ندارد و این اقدام غیر عاقلانه و ضد انسانی را به شدت محکوم می کنیم.

 

امام جمعه دهلی نو با اشاره به سکوت عربستان سعودی در مقابل کشتار مردم مظلوم فلسطین بیان داشت: آل سعود چرا تا کنون برای فلسطین هیچ اقدام حمایتی نکرده است. حتی درباره جنایات اسرائیل در فاجعه غزه هم سکوت اختیار کرد و الان ھمان روش را علیه ملت یمن پیاده می کند.

 

مفتی مکرم احمد با تاکید بر مظلومیت قبله اول مسلمین مسجد الاقصی و عدم عکس العمل از طرف خادمین حرمین در مقابل هتک حرمت آن از سوی صهیونیست ها تاکید کرد: آل سعود ادعای رهبری مسلمانان جهان را دارد در حالیکه این ادعای باطل با کشتن شدن مسلمانان یمن، عراق، سوریه و فلسطین که با حمایت مخفیانه عربستان صورت می پذیرد مورد قبول اسلام نیست. چشم پوشی از جنایت های صهیونیست ها در مناطق اشغالی و حمایت از تروریست های منطقه آبروی عربستان را در بین مسلمین برده است.

 

وی افزود: این ھمه تجاوز و جنایت در منطقه و ایجاد اختلاف بین امت اسلامی برای تضعیف اسلام و مسلمانان است که از آن  فقط استکبار جهانی سود می برد. می توان پشت پرده حمله عربستان به یمن را اسرائیل دانست زیار منافع و امنیت این کشور در ناامنی سایر کشورهای همجوارش است.

 

این عالم اهل تسنن اظهار داشت: صهیونیست ها برای دستیابی به اهداف شومشان ابتدا لیبی و عراق را تضعیف کرده و سپس مصر را در دست  گرفتند و بر افغانستان و پاکستان ھم تسلط پیدا کردند؛ این ھمه فاجعه در منطقه از طرف غرب برای حفظ اقتدار اسرائیل در منطقه انجام می شود.

 

وی تاکید کرد: بین امت اسلامی هر مشکلی که به وجود می آید باید از راه گفت و گو حل شود نه اینکه روی یکدیگر اسلحه بکشند و در این بین مردم مظلوم قربانی شوند.

 

این عالم برجسته اهل تسنن هند به وضعیت کنونی حکام عربستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عربستان به دام آمریکا افتاده است و با اشاره آنھا می چرخد و دست به کارھای غیر عقلانی می زند که این یک خطر بزرگ برای جهان اسلام است.

 

امام جماعت مسجد شاهی فتح پوری دهلی با اشاره به آیه "أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ" تاکید کرد: باید بین مسلمانان اتحاد و همفکری و هم دلی حاکم باشد. به پیام های قرآنی پایبند باشیم و ھیچ وقت تن به نقشه ها و دسیسه های استکبار جهانی و اسرائیل ندهیم زیرا انها خیر ما را نمی خواهند.

 

مفتی مکرم احمد افزود: آل سعود نه حق حکومت در عربستان سعودی و نه حق خادمی حرمین شریفین را دارد. آنھا با قتل و خون ریزی آن مقام مقدس را اشغال کرده اند. هیچ کس آنھا را در این جایگاه منصوب نکرده است بلکه آنها نوعی تجاوز به حقوق مردم عربستان کرده اند که در این جایگاه نشسته اند و باید به هر ترتیبی به این حکومت ظالم پایان داد./989/ ب911/ک

ارسال نظرات