۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۵۸۷۳۰
رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان تصریح کرد؛

اندیشه‌های وهابیت بزرگ‌ترین خطر برای جهان عرب/ طرح آمریکایی تجزیه عراق خدمتی به اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان طرح کنگره آمریکا را تلاشی برای تجزیه عراق دانست و افزود: اندیشه های وهابی بزرگ‌ترین خطر برای جهان اسلام است
شيخ محمد يزبک



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین، محمد یزبک، رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان در مراسم افتتاح بیمارستان دار الحکمه با تأکید بر نیاز لبنان به یک دولت مقتدر و کارآمد، گفت: آمریکا برای تجزیه کشورهای اسلامی و تبدیل آنها به امارت های مختلف تلاش می‌کند.
 

 

حجت الاسلام و المسلمین یزبک با اشاره به مصوبه کنگره آمریکا در مورد همکاری جداگانه با کردها و اهل تسنن عراق به دور از اجازه حکومت مرکزی، گفت: این مصوبه صرفا پروژه ای برای تجزیه و تقسیم عراق است که خدمتی به اسرائیل و همپیمانان آن است.
 

 

وی افزود: اگر تکفیری‌ها توانایی نفوذ به لبنان و برپایی خلافت در این کشور را داشتند حتی یک لحظه هم درنگ نمی‌کردند.
 

 

این عالم لبنانی با انتقاد از تجاوزگری عربستان سعودی در یمن، گفت: عملیات طوفان قاطعیت که پس از یک ماه خونریزی و تجاوز، کاری از پیش نبرد با نام بازگشت امید پوششی بر جنایت های عربستان در یمن بود.


 

حجت الاسلام و المسلمین یزبک بزرگ ترین خطر برای کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس را خطر داخلی دانست و گفت: اندیشه های وهابیت بزرگ ترین خطر برای کشورهای عربی است.
 

 

این عضو ارشد حزب الله با تأکید براینکه تحولات اخیر در کشورهای عربی تنها به تضعیف جهان عرب منجر شده است، گفت: در مقابل جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها و تحریم‌ها توانسته است نیروی خود در منطقه و جهان را تقویت کند./983/ب902/ک
 

ارسال نظرات