۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۵۹۳۸۱
اندیشمند شیعه مصر:

علمای اسلام با افزایش تعامل مانع از گسترش تروریسم شوند

خبرگزاری رسا ـ یکی از اندیشمندان شیعه مصر بر حفظ وحدت اسلامی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت که علمای اسلامی با افزایش تعامل مانع از گسترش تروریست‎ها شوند.
طاهر الهاشمي از رهبران شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید طاهر الهاشمی، از اندیشمندان شیعه مصر امروز طی همایش با موضوع «وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی تنها راه حل پایان تروریسم جهانی» بر حفظ وحدت اسلامی تاکید کرد و گفت: امت اسلامی با حضور تکفیری‎ها در کشورهای منطقه در حالت تفرقه، نفاق و بی‌ثباتی قرار گرفته است.


وی افزود: تکفیری‎ها بذر دشمنی را در کشورهای اسلامی کاشتند و فرهنگ خشونت را در بین امت‎های اسلامی ترویج دادند.


این اندیشمند شیعه مصر بحران وجود تروریسم در کشورهای منطقه را مانند دریا توصیف کرد و افزود: تنها راه حل جلوگیری از غرق امت اسلامی در دریای تروریسم، حفظ وحدت است.


وی احترام به افکار و عقاید مذاهب مختلف اسلامی را اولین راه رسیدن به وحدت دانست و خاطرنشان ساخت: افزایش تعاون، همکاری و همبستگی بین کشورهای عربی و اسلامی دومین راه حل رسیدن به وحدت است.


عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) خواستار حرکت در مسیر اعتدال شد و تصریح کرد: علمای الازهر و علمای پیروی اهل بیت (ع) باید شبهات اسلامی را به همراه استدلال و با بیان علمی پاسخ دهند.


وی ادامه داد: کشورهای عربی و اسلامی باید در زمان جنگ بیشترین حالت تفاهم و همکاری را داشته باشند و در مسیر دشمنان قدم برندارند.


سید طاهر الهاشمی با محکوم کردن اقدامات تفکیری‎ها گفت: جریان‎های تکفیری و تروریستی با نام اسلام به جنایت در کشورهای منطقه می‎پردازند. آنان در راستای اهداف کشورهای غربی، آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی فعالیت می‎کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات