۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۵۹۳۹۲
یکی از علمای الازهر مصر:

تکفیری‎ها با تحریف احادیث نبوی به صدور فتوای شاذ می‎پردازند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بخش ارشاد الازهر مصر به انتقاد از تحریب احادیث رسول اکرم (ص) پرداخت و خاطرنشان ساخت که تقریب بین مذاهب اسلامی واجب است.
شيخ حسين جنايني، از علماي الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن جناینی، مسؤول بخش ارشاد الازهر مصر امروز طی همایش که با موضوع «وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی تنها راه حل پایان تروریسم جهانی» در قاهره پایتخت این کشور برگزار شد، تقریب بین مذاهب اسلامی را بر همه مسلمانان واجب خواند و تصریح کرد: همه مسلمانان باید بر تقریب بین مذاهب اسلامی پافشاری و به آن عمل کنند.


وی افزود: دوری از تمسک به «حبل الله» و پیروی از رسول اکرم(ص) یکی از عوامل دچار شدن به جریان‎های تروریستی است. مسلمانان با پیروی از احکام الهی و رسول اعظم(ص) می‎توانند از بحران موجود در کشورهای منطقه خارج شوند.


این عالم اهل سنت با محکوم کردن اقدامات تروریست‎ها خاطرنشان ساخت: جریان‎های تکفیری با تحریف احادیث رسول اکرم(ص) به جنایت علیه مردم بی‎گناه می‎پردازند و فتواهای شاذ صادر می‎کنند.


وی با اشاره به آیاتی از سوریه آل‎عمران گفت: در زمان رسول اکرم(ص) یهودیان به دسیسه و تفرقه انگیزی میان دو قبیله اوس و خزرج پرداختند که سبب شد روابط این دو قبیله تیر و تار شود، اما هنگامی که پیامبر از این موضوع با خبر شد فرمود که جهالت بر قوم اوس و خزرج در حالی نمایان شد که من همچنان در بین آن‎ها هستم./994/ب903/د

ارسال نظرات