۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۵۹۵۸۳
امام جمعه بیروت:

کشورهای عربی باید پیشنهاد ایران برای گفت‌وگو را بپذیرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت با انتقاد از قرارداد تسلیحاتی برخی کشورهای عربی با غرب، گفت: کشورهای عربی باید پیشنهاد ایران برای گفت‌وگو و رایزنی را بپذیرند.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در منطقه حاره حریک بیروت برگزار شد، لبنان را با تهدیدهای امنیتی جدی پیش رو دانست و افزود: اتفاقات روزهای اخیر که در درگیری در مناطق شرقی لبنان و بازداشت شماری از تروریست ها نمود پیدا کرد، نشان می‌دهد که لبنان بیش از پیش به وحدت و همدلی نیاز دارد.

 


وی تصریح کرد: چالش‌های داخلی با اتهامات متبادل بین گروه‌های لبنانی و توسل به گفتمان متشنج طایفه ای و مذهبی قابل حل نیست.

 

 

این عالم لبنانی همه سیاستمداران این کشور را به تلاش برای خاموش کردن آتش فتنه دعوت کرد و گفت: هرچه زودتر باید برای آزادی نظامیان دربند گروه‌های تروریستی تلاش کرد و به موازات آن راه را برای بهتر شدن معیشت مردم هموار ساخت.

 

 

ادامه تجاوز به یمن بی نتیجه است

 

 

حجت الاسلام فضل الله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین تحولات یمن، تأکید کرد که واقعیت های میدانی نشان داد که جنگ و نبرد هیچ نتیجه ای ندارد و تنها موجب ویرانی بیشتر و کشتار مردم بی‌گناه خواهد شد.


وی خاطرنشان ساخت: کشته شدن زنان و کودنان یمنی و آوره شدن شمار بسیاری از غیرنظامیان به یک فاجعه انسانی در این کشور تبدیل شده است. وضعیت اسفبار کنونی یمن باید احساسات مسلمان و عرب‌های منطقه را برانگیزد و همه به یاری آنان بشتابند.

 

 

امام جمعه بیروت خواستار حل مسالمت آمیز مشکلات منطقه شد و گفت: کشورهای عربی باید پیشنهاد ایران برای گفت‌وگو و رایزنی را استجابت کنند و اجازه ندهند پای بیگانگان بیشتر از این به منطقه باز شود.

 

 

حجت الاسلام فضل الله گفت: گفت‌وگوی جدی و سازنده بین ایران و کشورهای عربی می‌تواند بسیاری از سوء تفاهم ها و اختلافات را حل و فصل کند و مانع های موجود بین روابط کشورهای خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد.

 


وی به انتقاد از توافق تسلیحاتی بین برخی کشورهای عربی با غرب پرداخت و اظهار داشت که صرف میلیاردها دلار برای خرید سلاح از کشورهای غربی بی فایده و تنش زا است./983/ب901/ک

ارسال نظرات