۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۵۹۷۰۳
آیت الله حسینی بوشهری:

رفع آسیب‌های حوزه نشر دینی از دغدغه‌های حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری در نشستی صمیمی با رییس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: حوزه نشر دینی با دغدغه‌ها، آسیب‌ها و مشکلات زیادی مواجه است که برای رفع آنها نیازمند یاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.
آيت الله حسيني بوشهري

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیار با سید عباس صالحی، با رییس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: حوزه نشر دینی با دغدغه‌ها، آسیب‌ها و مشکلات زیادی مواجه است که برای رفع آنها نیازمند یاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

 

وی گفت: این نشست هم‌اندیشی فرصت خوبی برای مولفان، ناشران و نویسندگان است که مسائل و دغدغه‌های حوزه نشر و آسیب‌هایی که امروزه در حوزه نشر دینی مشاهده می‌کنند با ریاست نمایشگاه کتاب تهران مطرح کنند.

 

آیت الله حسینی بوشهری افزود: بیان آسیب‌ها و رفع آنها در حوزه نشر کتاب دینی از دغدغه‌های جدی ما محسوب می‌شود. قانون واحد کپی رایت برای حمایت از آثار نویسندگان و ناشران نیز باید در جلسات متعدد با ریاست نمایشگاه کتاب مطرح و حل شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: اینترنت تکنولوژی بسیار خوبی است اما ضعف‌هایی دارد که به دلیل نبودن قانون کپی رایت در ایران، برخی را که علم نشر کتاب‌های دینی را ندارند یک شبه نویسنده و محقق می‌کند. برای جلوگیری از این معضل، حوزه علمیه با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عزم و حمایت جدی دارد.

 

سیدعباس صالحی نیز در این نشست اظهار کرد: این نشست صمیمی برای رفع آسیب‌های حوزه نشر این برگزار شده است و امیدوار هستیم در این جلسه صورت مساله‌های عنوان‌شده را مشخص کرده و به جمع بندی‌های اجمالی برای رفع آن برسیم. سپس قدم‌های بعدی را برای رفع مشکلات نشر کتب دینی برای نمایشگاه سال آینده برداریم.

 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمة الله علیه برپا است./998/د102/ق

ارسال نظرات