۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۵۹۷۹۷

پارلمان اروپا خواهان لغو توافقنامه های همکاری با رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ به دنبال اعتراف رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن عمدی افراد غیر نظامی در جنگ غزه، پارلمان اروپا خواهان لغو توافقنامه های همکاری با این رژیم اشغالگر شد.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احزاب چپ گرای پارلمان اروپا جمعه با صدور بیانیه ای خواستار لغو توافقنامه های همکاری با رژیم صهیونیستی شدند.

 

این درخواست پارلمان اروپا پس از آن صورت گرفت که نظامیان صهیونیستی اعتراف کردند در جریان جنگ اخیر غزه  علاوه بر مبارزان،  افراد غیرنظامی  را نیز به طور عمد، هدف قرار می داده اند.

 

در این بیانیه از "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته شده است که به سوالات نمایندگان پارلمان اروپا در این خصوص پاسخ دهد.

 

نمایندگان چپگرای پارلمان اروپا در بیانیه خود، به گزارش اخیر سازمان ملل مبنی بر هدف قرار گرفتن مستقیم و عمدی مراکز وابسته به آنروا( آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی) نیز اشاره کردند.

 

بر اساس این گزارش، درحملات ارتش صهیونیستی به مراکز سازمان ملل در غزه 44 نفر شهید و 227 نفر نیز زخمی شدند که این مسأله نقض آشکار کنوانسیونهای بین المللی است.

 

این گروه پارلمانی در بیانیه خود اعلام کردند توافقنامه هایی که درسال 2000 با رژیم صهیونیستی امضا کرده اند بر رعایت حقوق بشر تأکید دارد اما این رژیم بارها این حقوق را زیرپا گذاشته است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام علیه 26 نفر از فعالان صلح و نیز حمله به تظاهرات مسالمت آمیز یهودیان اتیوپیایی تبار نمونه ای از این موارد است./982/د102/ک 

ارسال نظرات