۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۵۹۹۵۶
دبیر علمی سی و دومین دوره جایزه کتاب سال:

بسیاری از ناشران ما اهل علم و عمل هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی سی و دومین دوره جایزه کتاب سال گفت: در نگاه نخست افراد مختلف جامعه، ممکن است ناشران اهل علم به نظر نیایند؛ اما واقعیت این است که بسیاری از ناشران ما اهل علم و عمل هستند.
حجت‌الاسلام مهدوي‌راد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سرای اهل قلم بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مراسم نکوداشت ناشران فقید پیشکسوت محسن باقرزاده بیوکی، رسول دادمهر، احمد سیاح و محمودآقاجانزاده کاشی‌چی عصر شنبه 19 اردیبهشت ماه در سرای اهل قلم برگزار شد.

 

 در این مراسم ناشران و پیشکسوتانی از جمله فرید مرادی، حجت‌السلام محمدعلی مهدوی‌راد، دبیر علمی سی و دومین دوره جایزه کتاب سال وحسن کیائیان، رئیس اسبق اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران سخنرانی کردند.

 

حجت‌السلام مهدوی‌راد به عنوان نخستین سخنران این نشست با یادی از زنده‌یاد محسن باقرزاده، مدیر انتشارات توس، گفت: از کودکی بین دوستان خود به کتاب‌باز مشهور بودم و انتشارات توس جزو نخستین انتشاراتی بود که با آن ارتباط برقرار کردم.

 

وی اظهار کرد: در آن زمان ارتباط من با باقرزاده بسیار خوب بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتباطم با وی گسترده‌تر شد؛ به گونه‌ای که بعدها باقرزاده در یکی از دیدارهای دوستانه از خاطرات دوران کودکی خود برایمان تعریف کرد و گفت که از همان دوران کودکی به دوستان خود می‌گفتم دوست دارم روزی ناشر کتاب شوم.

 

حجت‌السلام مهدوی­راد افزود: در نگاه نخست افراد مختلف جامعه ممکن است ناشران اهل علم به نظر نیایند؛ اما واقعیت این است که بسیاری از ناشران ما اهل علم و عمل هستند و زنده‌یاد باقرزاده نیز مرد علم و عمل و سخت‌کوشی بود.

 

در ادامه این نشست فرید مرادی با اشاره به زندگینامه زنده­یاد محمود آقاجان‌زاده کاشی‌چی، مدیر انتشارات گوتنبرگ به شرح بخشی از خاطرات خود از این ناشر فقید پرداخت.

 

حسن کیائیان، رییس اسبق اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در سخنان خود زنده‌یاد باقرزاده را فردی جسور و صریح‌اللهجه خواند.

 

در ادامه این مراسم ناشران حاضر در مراسم و سخنرانان، یاد ناشران فقیدی از جمله زنده‌یاد رسول دادمهر، مدیر انتشارات چاپخش و زنده‌یاداحمد سیاح، مدیر انتشارات اسلام را گرامی داشتند.

 

سید عباس صالحی، رییس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز به عنوان میهمان ویژه در این نشست حاضر شد و ظی سخنرانی خود، نسبت به این چهار ناشر فقید ادای احترام کرد.

 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی رحمة الله علیه برپا است./998/د102/ق

ارسال نظرات