۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۴
کد خبر: ۲۶

برگزیدگان کتاب سال حوزه معرفی شدند

رسا، سرویس فرهنگی ـ دهمین همایش کتاب سال حوزه با حضور اندیشمندان، محققان و پژوهشگران حوزه علمیه در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد.
برگزیدگان کتاب سال حوزه معرفی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین همایش کتاب سال حوزه، امروز با حضور اندیشمندان، محققان و پژوهشگران حوزه علمیه در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار و از گردآورندگان آثار برتر حوزوی تجلیل و قدردانی شد.


آیت الله جعفر سبحانی در این همایش اظهار داشت: باید آثار علمی و کتاب هایی که از سوی حوزه علمیه منتشر می شود با نظارت دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد تا از نظر علمی و تحقیقی جایگاه حوزه را خدشه دار نکند.


وی افزود: فرهنگ سازی پایان نامه های علمی و کتاب ها متناسب با نیازهای روز، ضروری است.


در ادامه آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه علمیه قم، با ارائه گزارشی از آثار ارسالی به دبیرخانه کتاب سال حوزه گفت: در سال جاری 1146 کتاب و هفتاد پایان نامه به دبیرخانه کتاب سال حوزه ارسال شد که نوزده کتاب برگزیده و سه کتاب شایسته تقدیر و هشت پایان نامه به عنوان برگزیده معرفی شدند.


وی افزود: در مجموع ده سال برگزاری این همایش آثار ارائه شده از نظر کمی و کیفی بسیار مطلوب بوده است و بیش از 159 داور از کارشناسان و متخصصان حوزوی این آثار را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.


آیت الله مقتدایی با بیان این که دبیرخانه کتاب سال حوزه از سال 1377 تشکیل شده است، افزود: کتاب سال حوزه تاکنون نه دوره را با موفقیت پشت سر گذاشته است و گسترش و تعمیق فرهنگ تحقیق و پژوهش در حوزه، معرفی آثار برتر حوزویان در زمینه های تالیف، تحقیق، ترجمه، تعیین هرم علمی آثار حوزویان در مقایسه با آثار غیرحوزوی، سامان دهی فرآوردهای پژوهشی و شناسایی موضوعات و زمینه‌های پژوهشی، شناسایی و معرفی پژوهشگران جوان و تقویت انگیزه‌های تحقیق و پژوهش در نسل جوان از اهداف تشکیل این دبیرخانه به شمار می‌آید.


آیت‌الله مقتدایی با اشاره به این که هر سال فرآیند داوری این همایش به صورت تخصصی و دقیق‌تر از گذشته صورت می گیرد، اظهار داشت: آثار ارسالی در سیزده گروه تخصصی همچون فقه و حقوق، اصول، فلسفه و کلام، قرآن و حدیث، ادبیات، تاریخ و سیره، دانش سیاسی، علوم تربیتی و اجتماعی، اخلاق و عرفان، کتاب شناسی و کلیات، ترجمه، اقتصاد، تصحیح، تحقیق و تکنولوژی آموزشی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و پس از سه مرحله داوری، آثار برتر انتخاب می‌شوند.


گفتنی است، در پایان این همایش از گرد آورندگان27 اثر قدردانی به عمل آمد.

خبرهای تکمیلی به زودی منتشر می شود.

ارسال نظرات