۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۶۰۱۴۹

مجموعه 17 جلدی اسناد یاران امام رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرمسؤول انتشارات اطلاعات در نشست رونمایی از مجموعه 17 جلدی اسناد یاران امام گفت: حجم وسیع اسناد امروز بیانگر تحرک و شادابی و حرکت‌های بدون هراس یارانی بود که علی‌رغم مرارت‌های جهنمی ساواک به دنبال تفکرات حضرت امام خمینی رحمة الله علیه بودند.
رونمايي از مجموعه اسناد ياران امام به روايت ساواک

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در این مراسم  رونمایی از مجموعه 17 جلدی اسناد یاران امام در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام دعایی، مدیرمسؤول انتشارات اطلاعات گفت: در دادگاه محاکمه مرحوم بخارایی وقتی رئیس دادگاه سوال کردکه شما مقلد چه کسی هستید، شهید و یارانش گفتند امام خمینی رحمة الله علیه.

 

وی تصریح کرد: معتقدم یاران امام، حواریون جدیدی بودند که هر کدامشان می‌توانند الگویی برای ما به منظور ادامه راه انقلاب باشند.

 

 در بخش دیگری از این مراسم، حمید انصاری، قائم‌مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی رحمة الله علیه در سخنانی گفت: بررسی اسناد ساواک از جنبه‌های مختلفی اهمیت دارد، به عنوان مثال بخش عمده این اسناد توسط ماموران ساواک تهیه و تدوین شده است. این اسناد همگی دست‌نخورده و بکر است. به طوری که به واسطه آن می‌توانستند افراد را به بند بکشند اما به مدد الهی و رهبری امام خمینی رحمة الله علیه و همیاری ملت، این اسناد امروز به عنوان برگ زرین افتخارات ملت ایران به شمار می‌آید.

 

وی ادامه داد: دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمة الله علیه نیز در طول سال‌های فعالیت به عنوان یک نهاد علمی، پژوهشی و فرهنگی توانسته با تدوین تاریخ معاصر و تببین حقایق تاریخی، پیشگام انتشار آثار اسنادی تاریخی انقلاب اسلامی است.

 

انصاری با بیان این‌که تمامی اطلاعات این کتاب از میان هزاران سند ساواک استخراج شده است، عنوان کرد: تورق اجمالی این اسناد نشان می‌دهد که انقلاب ایران تنها به نخبگان و احزاب سیاسی و اجتماعی تعلق نداشته بلکه تمام مردم ایران در این انقلاب نقش داشته‌اند.

 

همچنین حجت‌الاسلام ماشاالله هروی، تدوینگر و گردآورنده کتاب نیز در سخنانی، گفت: زمانی را به خاطر بیاوریم که اگر کسی در یک روستای دورافتاده نامی از امام می‌برد یا رساله‌ای از این داشت و یا حتی یک عکس، به زندان می‌افتاد. شکنجه‌‌گرانی که در آن دوران انجام می‌شد، همه و همه دست‌آموز کشورهایی مانند اسرائیل بودند.

 

وی در ادامه مبارزات انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی رحمة الله علیه را مبارزه‌ای نامید که در آن جهاد و دعا با هم همراه بود، گفت: در آن دوران برخی به جای حرکت، دعا می‌کردند و برخی بدون دعا، حرکت. اما امام حرکت جهادی و ستیز با دشمن را به همراه باور و اعتقاد مذهبی می‌پسندید.

 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی رحمة الله علیه برپا است./998/د102/ق

ارسال نظرات