۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۶۰۶۴۹
به مناسبت شهادت امام موسی کاظم؛

معرفی بسته کتاب شناسی از «حکمت های کاظمی» تا «خوشبخت ترین مرد دنیا»

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با فرارسیدن ایام شهادت امام موسی کاظم علیه السلام مجموعه کتاب های این انتشارات با محوریت زندگی و سیره این امام همام را به علاقه مندان معرفی و پیشنهاد می کند.
بسته کتاب شناسي کاظمي عليه السلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در راستای چاپ و نشر کتاب در حوزه موضوعات دین و سیره ائمه علیهم السلام بسته کتاب شناسی انتشارات آستان قدس رضوی شامل چهار عنوان کتاب در حوزه بزرگسال و دو عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در ارتباط با زندگینامه و سبک زندگی امام هفتم شیعیان معرفی می شود.

 

کتاب «حکمت های کاظمی» دهمین جلد از سلسله کتاب های «راه زندگی» است که به قلم جواد محدثی به رشته تحریر در آمده که در آن به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام موسی کاظم علیه السلام پرداخته است.

 

از ویژگی های این کتاب که در سال 1390 از سوی انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد، می توان به تبیین چهل موضوع اخلاقی و اجتماعی با ترجمه ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده از اشعاری متناسب در لا به لای مطالب اشاره کرد.

 

کتاب «سیره کاظمی» عنوان دیگر کتابی است که با محور امام موسی کاظم علیه السلام است که از سوی جواد محدثی انتشارات به نشر به چاپ رسیده و در بردارنده چهل حدیث و نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی ایشان از زبان روایات ائمه اطهار علیه السلام می باشد.

 

کتاب «چهل حدیث از امام کاظم علیه السلام» نیز کتاب شعری است که از سوی حسین ابراهیمی و علی اصغر دلیلی صالح سروده و با قطع جیبی در سال 1389 توسط به نشر به چاپ سوم رسید و طی آن احادیث برگزیده امام موسی کاظم علیه السلام چون چراغی نورانی، راهنمای جویندگان نور و دانش است.

 

جلد نهم مجموعه کتاب های «چهارده اختر تابناک» که در خصوص زندگانی موسی کاظم علیه السلام نوشته احمد احمدی بیرجندی سال 1391 برای نخستین بار در قطع نیم جیبی چاپ شده است، تلاش دارد تا شرح مختصری را بر زندگی ایشان و وقایع سیاسی و اجتماعی دوران زندگی ایشان به خواننده ارائه کند.

 

همچنین در ادامه باید به کتاب «با علی یا علی- امام موسی کاظم علیه السلام» نوشته فریبا کلهر و تصویرگری علیرضا گلدوزیان از مجموعه 14 جلدی این اثر اشاره کرد که شامل حکایات و داستان های واقعی از زبان یاران ایشان می باشد.

 

کتاب «قصه هایی از زندگی امام کاظم علیه السلام_خوشبخت ترین مرد دنیا» نیز دیگر کتاب های «پروانه» برای حوزه کودک و نوجوان از مجموعه قصه های شیرین از زندگی معصومین علیهم السلام است که توسط مسلم ناصری نوشته و محمّد حسین صلواتیان تصویرگری آن را بر عهده داشته است.

 

یادآور می شود؛ بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در محل مصلای حضرت امام خمینی رحمةالله علیه برگزار می شود و علاقه مندان به بازدید از غرفه «به نشر»، می توانند به 3 غرفه عمومی واقع در شبستان، انتهای راهرو 7 جنب ستاد نمایشگاه،  غرفه کودک و نوجوان به نشانی چادر 24B ، غرفه 182 و همچنین غرفه دانشگاهی در چادر A18 غرفه 265 مراجعه و همچنین عناوین کتاب ها و محصولات فرهنگی این انتشارات را از طریق نشانی اینترنتی www.behnashr.com مشاهده کنند./1308/د102/ق

ارسال نظرات