۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۶۰۷۳۱

تأکید اندیشمند مصری بر آزادی مسجدالاقصی از سوی ایرانیان بر اساس روایات

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه مصر تصریح کرد که یرانیان شیعه و به‌ ویژه ساکنان شهر مقدس قم، کسانی هستند که با صهیونیست‌های غاصب به مبارزه برخواسته و بنابر تأکیدات قرآن و روایات مسجدالاقصی را آزاد خواهند کرد.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سالم الصباغ، اندیشمند شیعی مصری با انتشار مطلبی عنوان کرد: در حدیثی از امام جعفر صادق(ع)، بر آزادسازی مسجدالاقصی و بیت‌المقدس از سوی اهالی شهر قم تأکید شده است.


وی افزود: همچنین ماهر خلیل، از فعالان شیعی مصر نیز با اشاره به حدیث پیامبر(ص) مبنی بر«لَوْ کَانَ الْعِلْمُ بِالثُّرَیَّا لَتَنَاوَلَهُ أُنَاسٌ مِنْ أَبْنَاءِ فَارِسَ»(اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست خواهند یافت) بر این امر تأکید کرده است.


سالم الصباغ در ادامه با بیان اینکه مشکلات کنونی عرب‌ها در محافلی چون «کمپ دیوید» حل‌شدنی نیست، تصریح کرد: حل این مشکلات با حضور آمریکایی‌های خائن معنایی ندارد و بی‌نتیجه خواهد بود.


وی گفت: هدف آمریکایی‌ها خالی کردن خزانه‌های کشورهای عربی برای  فعال نگه‌داشتن کارخانه‌های تولید سلاح است؛ این در حالی است که این سلاح تنها برای نابودی ملت‌ها و کشورهای عربی استفاده می‌شود و یک گلوله هم به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب نمی‌شود.


سالم الصباغ در ادامه با تأکید براینکه مشکلات باید در خود کشورهای عربی و اسلامی حل شود، عنوان کرد: محور مقاومت ضد دشمن صهیونیستی حلال مشکلات است.


این فعال و متفکر شیعی در ادامه به نبردهای حزب‌الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: جهانیان، مقاومت و شجاعت این نیروها را مشاهده کردند و خداوند متعال در وصف این مجاهدان در آیه 5 سوره الاسراء می‌فرماید: «عِبَادًا لَّنَا أُوْلِی بَأْسٍ شَدِیدٍ»(بندگانى از خود را که سخت نیرومندند).


الصباغ در پایان بیان کرد: ما در زمان فتنه، نیرنگ، دوریی و تبلیغات غیرصحیح هستیم که باید اطمینان قلب خود را با حدیث از اهل بیت(ع) که بیش از هزار سال از امام صادق(ع) روایت شده است، افزایش دهیم، این حدیث اشاره می‌کند که امام صادق(ع) فرموده است «نزد ابی‌عبدالله(علیه‌السلام) نشسته بودم که این آیه "فَإِذَا جَاء وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَّنَا أُوْلِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُواْ خِلاَلَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا": پس آنگاه که وعده [تحقق] نخستین آن دو فرا رسد بندگانى از خود را که سخت نیرومندند بر شما می‌گماریم تا میان خانه‌‏ها[یتان براى قتل و غارت شما] به جستجو درآیند و این تهدید تحقق‌یافتنى است»(الاسراء/5) را قرائت کرد و سپس سه‌بار ایشان فرمودند: «به خدا قسم مردم اهل قم هستند»./994/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات