۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۶۰۷۵۳

نامه عضو الوفاق بحرین به باراک اوباما

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان سابق پارلمان بحرین در آستانه نشست کمپ دیوید به رییس جمهور آمریکا نامه نوشت.
علي الاسود، نماينده سابق فراکسيون الوفاق در پارلمان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی اسود، نماینده سابق پارلمان و عضو جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، امروز طی نامه در آستانه سفر حمد بن آل‎خلیفه پادشاه این کشور به نشست کمپ دیوید خطاب به بارک اوباما، رییس جمهور آمریکا نوشت: پادشاه بحرین در حالی به نشست کمپ دیوید از سوی آمریکا دعوت شد که وی نتواست در این کشور خواسته‎های مسالمت آمیز مردم بحرین را عملی سازد.

 

وی در نامه خود به پنج محور اساسی جهت گفت‎وگو میان بارک اباما و پادشاه بحرین اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آزادی حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، نبیل رجب، رییس سازمان حقوق بشر و سایر رهبران دینی و سیاسی به عنوان محور اصلی این نشست در رابطه با کشور بحرین است.

 

نماینده سابق پارلمان بحرین، بررسی نقض حقوق بشر در بحرین را دومین محور عنوان کرد و افزود: آل‎خلیفه بارها به شیوه‎های گوناگون حقوق بشر را در این کشور نقض کرده است. استفاده از گازهای اشک آور، بازداشت کودکان و شکنجه زندانیان بخشی از نقض حقوق بشر در بحرین است.

 

وی با اشاره به سومین محور خواسته خود از رییس جمهور آمریکا تصریح کرد: حکومت آل‎خلیفه به گزارش و توصیه‎های نمایندگان سازمان‎های بین المللی حقوق بشر بی توجه است. این حکومت در حالی حقوق بشر را نقض می‎کند که سه سال و نیم پیش شریف بسیونی، رییس کمیته حقیقت یاب طی توصیه‎های خواستار پایان شکنجه و نقض حقوق بشر در بحرین شده بود.

 

عضو جمعیت الوفاق اسلامی بحرین چهارمین محور سخنان خود را درخواست برای آغاز گفت‎وگوهای ملی به صورت جدی مطرح کرد و خاطرنشان ساخت که آل‎خلیفه حاضر به انجام گفت‎وگوهای ملی به صورت جدی نیست. آنان توصیه‎ و خواست‎های معارضان را نادیده می‎گیرند.

 

وی آخرین محور سخنان خود را درخواست از حکومت بحرین برای بازگشت وضع کشور به مارس 2011 میلادی خواند و تصریح کرد: انقلابیان خواستار بازگشت وضعیت بحرین به قبل از مارس 2011 میلادی یعنی قبل از ورود نیروهای آل‎سعود به خاک کشورشان هستند.

 

علی اسود مصالحه و اصلاح بحرین کلید حل مشکلات و بحران در این کشور دانست و تاکید کرد که قلع و قمع مردم بحرین سبب افزایش بحران می‎شود./994/ب904/د

ارسال نظرات