۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۶۱۲۴۹
یکی از علمای پاکستان در گفت‎وگو با رسا:

وابستگی پاکستان به آمریکا مشکل آب و برق مردم را هم حل نکرده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای پاکستان گفت: وابستگی پاکستان به آمریکا موجب شده که در شرایط کنونی کشور در تامین آب شرب و برق هم دچار مشکل است.
سيد ذيشان حيدر حسيني


سید ذیشان حیدر حسینی رییس انجمن قرآن پاکستان، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های اقتصادی پاکستان با همسایگان خود اظهار داشت: در سال های اخیر کشور پاکستان در زمینه های اقتصادی پیشرفت های چشم گیری داشت. خصوصا در ارتباط با کشور چین معاملات اقتصادی مهمی در حال پیگیری بود که می توانست وضعیت معیشت مردم را تغییر دهد. اما متاسفانه نفوذ سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل در بدنه دولت اجازه گسترش این پیشرفت ها را نداد و ثبات کشور را مورد تهدید قرار داد. این سرویس ها از سوی برخی عناصر داخلی دولت حمایت می شدند.


وی افزود: گروه های تروریستی در پاکستان با حمایت های مخفیانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی امنیت مردم را به صورت بی سابقه ای زیرو رو کرده اند و مسلمانان بی گناه و مظلوم خصوصا شیعیان را به بهانه اینکه رییس جمهور پیشین ظاهر شیعه داشت در اقصی نقاط کشور قتل عام کردند.

 

این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: برخی از عناصر کشور مطلقا با پاکستان دشمنی دارند و پشت پرده متحد وهابیت هستند. این اشخاص وابسته به آمریکا کشور را دچار عقب ماندگی سیاسی و اقتصادی کرده اند به طوری که در شرایط کنونی کشور در تامین آب شرب و برق دچار مشکل است.

 

رییس انجمن قرآن پاکستان بیان کرد: سرویس های جاسوسی وابسته به آمریکا و اسرائیل در هیچ شرایطی خواهان پیشرفت کشورهای اسلامی نیستند. آنها از قدرت گرفتن کشورهای مسلمان منطقه هراس دارند و به همین دلیل است که در مساله هسته ای با ایران مخالفت می کنند. در این بین عربستان هم نقش مهمی را در برهم زدن امنیت کشورها برعهده دارد. ساماندهی گروهک های تکفیری و وسلفی برای حرکت های تروریستی مهم ترین کاری است که آل سعود علیه کشورهای منطقه انجام می دهد.

 

ذیشان حیدر حسینی، سفر شیخ خالد الغامدی امام جماعت مسجدالحرام به پاکستان را یکی از برنامه های وهابیت برای فریب افکار عمومی این کشور دانست و ابراز داشت: زمانی که مجلس پاکستان با حضور نظامی این کشور در جنگ علیه یمن مخالفت کرد امام جماعت مسجدالحرام برای فریب افکار عمومی و قانع کردن دولتمردان و عناصر نظامی به پاکستان آمد. وی در این سفر که نوعی گدایی سیاسی محسوب می شد درخواست آل سعود برای همراه شدن ارتش و دولت پاکستان علیه مردم مظلوم یمن مطرح کرد که با هوشیاری عناصر سیاسی به هدف خود نرسید. البته برخی انسان های ساده لوح با این نیرنگ که آل سعود به دنبال حفاظت از خانه خدا به جنگ یمن رفته است به حمایت از حرکت های وحشیانه عربستان علیه مردم مظلوم یمن پرداختند.


وی افزود: اگرچه شیخ خالد الغامدی در فضای افکار عمومی به تقبیح داعش و فعالیت های تروریستی می پردازد اما در پاکستان از گروه های تروریس به صورت علنی حمایت می نماید که این نشان از نفاق وی دارد.


سید ذیشان حیدر حسینی با انتقاد از سرویس اطلاعاتی پاکستان تاکید کرد: سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان که هرگونه تحرکات درون دستگاه های دولتی را رصد می کند و نسبت به آن واکنش نشان می دهد در زمان حضور مخفیانه الغامدی هیچ گونه عملی در جهت بررسی زوایای جلسات محرمانه وی انجام نداد و همین امر می تواند تزتزل جدی در بدنه دولت ایجاد کند. جالب اینجاست که شیخ عربستانی توانست برخی را در کشور پاکستان همراه خود کند اما بسیاری از علما و اندیشمندان با او مخالفت کرده و اجازه تبلیغ نظراتش در میان مردم را ندادند.


وی هوشیاری در مقابل تحرکات وهابیت را وظیفه اصلی علمای اسلام دانست و ابراز داشت: باید برنامه ریزی دقیقی برای مقابله با محتوای خطرناک و ضداسلامی وهابیت در منطقه خاورمیانه انجام شود و مبلغان نیز در جهت بی حیثیت کردن آنها گام بردارند./989/ب911/ک

 

ارسال نظرات