۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۶۲۲۱۷

چهل و چهارمین شماره ماهنامه مهیاربه انتشار رسید

خبرگزاری رسا ـ شماره 44 ماهنامه فرهنگی جوان با عنوان مهیار از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار نشر شد.
ماهنامه مهيار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهل و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی جوان با عنوان مهیار ویژه اردیبهشت‌ماه 1394 با مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «الحمدلله/ کجای طبیعت شانه توست»،‌ «سبحان‌الله/ محتاج خلق»، «سرمقاله»، «دین/ جوانان و پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله»، «شعر»، «مرجعی که دلش برای کتاب‌های کهن می‌سوخت!»، «تازه‌ها»، «طنز»، «گفت‌وگو» و «گل‌خونه».

 

«داستان/ بچه‌هایی پشت نرده‌ها»، «نقد داستان»، «عکس، خبر، تعجب»، «علمی»، «فروش کلیه، چاره‌ای برای فقر»،‌ «فرم اشتراک»، «شعر در هیمالیا»، «نگاه اسلام به ورزش و بازی»، «آیت‌الله مظاهری کیست» و «نگاهی به کتاب راه‌کارهای علمی درمان وسواس» از دیگر موضوعاتی است که در این ماهنامه به آن پرداخته شده است.

 

در ذیل موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان آیت‌الله مظاهری کیست؟ می‌خوانیم: «حضرت آیت‌الله مظاهری در سال 1312 شمسی در تیران، یکی از شهرستان‌های استان اصفهان و در خانواده‌ای مذهبی و روحانی پا به عرصه وجود نهاد. او با نیمه‌کاره رها کردن تحصیلات دبیرستان در سال 1326 شمسی برای تحصیل علوم دینی، وارد حوزه علمیه اصفهان شد. در دوره‌ای که وی به تحصیلات حوزوی روی آورده بود، حوزه اصفهان اگر چه درخشش پیشین را نداشت، هم‌چنان از استادان بزرگ و حوزه‌های بحث و درس خالی نبود.

 

وی دروس دوره ادبیات و نیز بخشی از دوره سطح را در اصفهان، نزد استادان بزرگ آن‌جا فرا گرفته و در سال 1330 شمسی، برای تکمیل تحصیلات و بهره‌مندی از محضر استادان حوزه علمیه قم، به این حوزه پای نهاد و پس از پایان تحصیلات سطح عالیه، در درس خارج فقه و اصول اعاظم حوزه علمیه قم شرکت جست و در کنار آن به فراگیری دروس فلسفه، تفسیر و کلام پرداخت؛ همچنین او در این سال‌ها، دروس فراگرفته را تدریس می‌کرد».

 

در بخش دیگری از ماهنامه مهیار با موضوعاتی همچون «نثر ادبی»، «طنز»، «هم‌نشینی جوانان با کتاب»، «جدول»، «یخ‌بندان اخلاق در فرهنگ عمومی»، «کاریکلماتور»، «گفت‌وگو»، «سفرنامه گرجستان و ارمنستان»، «لب‌خوانی»، «دل‌تنگی برای بوی خوش قورمه‌سبزی مادر»، «داستانک»، «عکس تاریخ، تاریخ عکس»، «اسلام در دوربین غرب» و «کاریکاتور» آشنا می‌شویم.

 

چهل و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی جوان با عنوان مهیار ویژه اردیبهشت‌ماه 1394 با مدیر مسؤولی محمد حسنی در 67 صفحه و به قیمت 3500 تومان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات