۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۶۲۳۹۹

دام گروه تروریستی داعش برای تازه مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان معتقدند که عده‎ای از تازه مسلمانان به دلیل عدم اطلاع کافی از اسلام و نیز مشکلات اجتماعی جذب گروه های تروریستی می‎شوند.
تروريست نيوزلندي داعش
 
به گزارش خبرگزاری رسا، کارشناسان دلایل مهم پیوستن افراد به گروه های تروریستی مانند داعش را عدم اطلاع دقیق از آموزه های اصیل اسلامی و نیز احساس طرد شدگی اجتماعی می دانند.
 
تازه مسلمانان کشورهایی نظیر استرالیا و نیوزلند از جمله افرادی هستند که فریب داعش را می خورند. چندی پیش تبعه استرالیایی داعش، سر چند نیروی دولتی سوریه را در شهر رقه بریده و به همراه کودک خردسالش با آن ها عکس گرفت. در جایی دیگر نیز این فرد سر بریده ای را به دست کودک خود داد تا از وی عکس یادگاری بگیرد.
 
شبکه های غربی به تازگی گزارش دادند که یک سرباز بازنشسته 42 ساله تبعه نیوزلند نیز، بعد از مسلمان شدن، فریب مبلغان داعش را خورده و برای عضویت در این گروه تروریستی به سوریه سفر کرده است.
 
مارک تیلور پیش از پیوستن به داعش در گفت وگو با شبکه تلویزیونی نیوزلند از تنهایی مفرط خود در سراسر زندگی اش گفته بود. وی بیان کرده بود که احساس فردی را دارد که از سوی همه مردم مورد خیانت و طرد قرار گرفته است.
 
مقامات نیوزلند مدعی اند که تعداد کمی از اتباع این کشور به داعش پیوسته اند اما دلایل افراطی شدن همین عده کم نیز کاملا برای آن ها مشهود نیست.
 
مصطفی فاروق از مقامات مسجد شهر همیلتون نیوزلند درباره تیلور گفت که مسلمانان به هنگام ورود وی به مسجد از او استقبال کردند و حتی قصد داشتند به او که در یک وانت زندگی می کرد، محل سکونت داده و نیز مشاوره ارائه کنند اما وی این پیشنهادات را رد کرد.
 
تیلور در سال 2009 به اتهام مسافرت به منطقه وزیرستان افغانستان و دیدار با اعضای القاعده از سوی پلیس نیوزلند بازداشت شد. مقامات پلیس وی را بعد از مدت کمی آزاد کردند
نکته قابل توجه دیگر درباره مارک تیلور، خروج وی از نیوزلند است. زیرا مقامات امنیتی این کشور وی را به صورت مداوم تحت نظر داشتند و همین امر کارایی این دستگاه ها را زیر سوال می برد./847/ب902/د
ارسال نظرات