۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۶۴۵۷۱
راه امام/ یکی از علمای اهل تسنن لبنان در گفت‎وگو با رسا:

گفتمان وحدت امام رمز شکست طرح‌های عربستان و اسرائیل/ تسلیحات آل سعود همان شمشیرهای قریش در نبرد با رسول الله است/ حاکمان عرب با آزادسازی فلسطین مخالفند

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش الاصلاح و الوحده لبنان با تشبیه تسلیحات عربستان به شمشیرهای قریش در برابر پیامبر اسلام (ص)، خواستار توجه منابر جهان اسلام به استراتژی وحدت طلبانه امام خمینی (ره) شد.
ماهر عبدالرزاق، از علماي اهل سنت لبنان


شیخ ماهر عبدالرزاق، یکی از علمای اهل تسنن و رییس جمعیت الاصلاح و الوحده لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با تشریح نگاه امام خمینی (ره) نسبت به صف بندی مسلمانان، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به خوبی از نقشه کشورهای استکباری مبنی بر نفوذ به کشورهای منطقه با لباس اسلام آگاهی یافته بود این در حالی بود که برخی در راستای منافع آمریکا به اسم اسلام در منطقه کارشکنی می‌کردند.

 

وی با تأکید براینکه فضای وسیعی از جهان اسلام به دست آمریکایی ها افتاده و آنها در حال توطئه علیه اسلام ناب محمدی (ص) هستند، گفت: اندیشه های آمریکایی، صهیونیستی با نفوذ به بطن امت اسلامی در حال ریشه دواندن است تا بدین وسیله بتواند با هرگونه بیداری اسلامی مقابله کند. امام خمینی (ره) با مطرح کردن گفتمان وحدت اسلامی در برابر غرب و غرب گرایی درصدد ریشه کن کردن این پدیده بود.

 

 مفتی‌های وهابی امتداد آل‌سعود در اسلام ستیزی هستند

 

این عالم اهل تسنن لبنانی با ابراز تأسف نسبت به همپیمانی عربستان سعودی با آمریکا و اسرائیل و جنایت گری در یمن، گفت: متأسفانه آمریکا توانسته است که برخی از خیانتکاران عربی را به عنوان  سربازهای خود در منطقه تبدیل کند. تجاوز عربستان به یمن و حمایت حاکمان این کشور از تروریست‌ها ماهیت واقعی آل سعود را برای همگان آشکار ساخت. آل سعود مسؤول کشتار مسلمانان بی‌گناه در عراق، سوریه و یمن است.

 

شیخ ماهر عبدالرزاق اقدامات آل سعود را توطئه ای واضح ضد اسلام برشمرد و افزود: با توجه به اینکه آل سعود مزدوری رژیم صهیونیستی را می‌کند،  این خاندان تهدیدی برای اهل سنت و شیعیان است.

 

وی افزود: تسلیحات آل سعود همان شمشیرهای آخته قریش است که در جنگ بدر به مقابله با رسول الله (ص) پرداخت.

 

 

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان رفتار مفتی‌های وهابی را بخشی از پازل آمریکا دانست و گفت: ما توانایی عبور از مرحله کنونی را به واسطه وحدت و همدلی داریم؛ چرا که از دشمنی یکسان به نام آمریکا رنج می‌بریم و همگی خواهان مقابله با توطئه های آن هستیم. علمای جهان اسلام باید با الگو برداری از امام خمینی (ره) طلایه دار وحدت اسلامی باشند. در همین راستا باید توجه داشت که علمای وهابی امتداد آل سعود و پروژه های فتنه گرانه و اسلام ستیزانه آن هستند.

  

شیخ ماهر عبدالرزاق با تأکید براینکه پیروزی استراتژی وحدت اسلامی رمز شکست طرح‌های عربستان و اسرائیل است، تصریح کرد: ایده امام خمینی (ره) تنها الگوی موفق مبنی بر مقاومت در برابر آمریکا و اسرائیل در سال های اخیر بوده است. این استراتژی که رهبر انقلاب اسلامی ایران همواره به آن ایمان داشت تنها راهکار مناسب در برخورد با استکبار است.

 
گفتمان مقاومت‌طلبانه امام خمینی تنها الگوی مناسب برای مقابله با آمریکا و اسرائیل است

 
وی گفت: مقاومت اسلامی امروز توانسته است که صهیونیزم جهانی را با مشکلات بسیاری روبه رو کند و موازنه قوا را در جهان تغییر دهد. محور مقاومت توانسته است در کشورهای اسلامی به مقابله با تکفیری‌هایی که دست پروده این مکتب هستند بپردازد. استراتژی مقاومت اسلامی که امام خمینی (ره) پایه گذاری کرد باید به موضوع اصلی منابر جهان اسلام تبدیل شود.

 

 

وی با انتقاد از نگاه حاشیه ای به مسأله فلسطین از سوی برخی در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: بناینگذار انقلاب اسلامی به درستی مسأله فلسطین را مسأله اصلی جهان اسلام معرفی کرد؛ چرا که فلسطین خط مقدم جهان اسلام در نبرد با استکبار جهانی است. ایشان با حمایت همه جانبه از جنبش های مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان راه را برای نبرد با اسرائیل هموار کردند.

 
این عالم اهل تسنن لبنانی با تأکید بر وجود توطئه ای از سوی پادشاهان عرب علیه فلسطین، ابراز داشت: حاکمان عرب با هرگونه جنبش مردمی برای آزادسازی فلسطین مخالف هستند و هیچ اراده ای برای آزادسازی مقدسات فلسطین وجود ندارد. این درحالی است که امام خامنه ای نیز در برهه کنونی مانع از فراموشی مسأله فلسطین شده است./983/ب911/ک

ارسال نظرات