۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۶۴۶۷۱
راه امام/ نماینده یکی از مراجع تقلید نجف در گفت‎وگو با رسا:

امنیت و ثبات ایران در گرو عدم اعتماد به آمریکاست/ فتوای مفتیان سعودی عامل فتنه در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، با اشاره به سیاست آمریکا ستیزی امام خمینی(ره)، برقراری امنیت و ثبات در جمهوری اسلامی ایران را منوط به حفظ استقلال و عدم اعتماد به آمریکا توصیف کرد.
شخ علي نجفي، فرزند و نماينده حضرت آيت الله بشير نجفي

 

حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و نماینده حضرت آیت الله در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، درباره ایستادگی امام خمینی(ره) در برابر پروژه های استکباری گفت: امام راحل امنیت و ثبات جمهوری اسلامی و ملت ایران را در گرو استقلال کامل می دانست و با قدرت و حکمتی که داشت توانست توطئه دشمنان را از این کشور دور کرده و ملت را به ساحل آرامش برساند.

 

وی با اشاره به جمله «اگر از جنایات صدام بگذریم، از آل سعود نمی‌گذریم» امام خمینی(ره) تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران تجربه سیاسی فراوانی داشت و به دلیل بررسی دقیق تحولات منطقه، دیدگاه جامعی درباره کشورها داشت. ایشان بر همین اساس پیش بینی کرد که عربستان سعودی چنین عملکردی از خود نشان خواهد داد.

 

نماینده حضرت آیت الله نجفی با اشاره به حمایت امام راحل از فلسطین، افزود: امام بدون توجه به مذهب و مسائل سیاسی به مساله فلسطین می نگریست و تنها مبانی اسلامی را درباره اشغال این کشور دنبال کرده و از تحقق اهداف و مصالح سیاسی در تعامل با اشغالگران به شدت خودداری می کرد.

 

وی از عملکرد برخی کشورهای اسلامی در قبال فلسطین به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: متأسفانه بسیاری از مسلمانان از مواضع اسلامی و فرامین امام خمینی(ره) در قبال فلسطین به دور هستند و نتوانستند مبانی دین مبین را در یاری برادر مظلوم و مسلمان اجرا کنند.

 

شیخ علی نجفی مقابله با توطئه های آمریکا و عدم اعتماد به این کشور را از برنامه های مهم رهبر فقید انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: هر انسانی باید به خود اعتماد داشته باشد و دولت ها نیز که برنامه و اصول و اهدافی دارند باید به خود اتکا کنند.

 

این روحانی عراقی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) هرگونه اعلام نیاز و ضعف در برابر دیگران را مغایر مبانی اسلام می دانست و این مساله نیز در وصیت ایشان نمایان بود. امام از هرگونه توکل به کشورهای بیگانه به عنوان عامل ذلت و خواری برای ایران یاد می کرد.

 

وی در پایان از عملکرد علمای عربستان به شدت انتقاد کرد و گفت: علما و مفتیان سعودی نقش اساسی را در فتنه مذهبی، ریختن خون بی گناهان و رفتارهای غیر اسلامی از گفتمان آنان نشأت می گیرد. این فتواها تنها در راستای خدمت به غرب و  دشمنان اسلام به شمار می آید./980/ب 911/ک

ارسال نظرات