۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۶۴۶۹۴

یهودیان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ یک جنبش اجتماعی یهودی در آمریکا به نام "یهودیان حاسیدیم" با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در شهر نیویورک آمریکا، اقدامات رژیم صهیونیستی و راهپیمایی یهودیان با عنوان "راهپیمایی فرهنگ اسرائیلی" را محکوم کرد.
تظاهرات ضد رژيم صهيونيستي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یهودیان حاسیدیم آمریکا با در دست گرفتن پرچم های فلسطین شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر دادند و به راهپیمایی سالانه یهودیان در شهر نیویورک اعتراض کردند.

 

خاخام "دیوید ولدمان" در گفت وگو با خبرنگاران رسانه ها تاکید کرد که رژیم صهیونیستی لکه ننگی برای یهودیت است و نماینده یهودیان به شمار نمی رود.

 

وی افزود: رژیم متشکل از شخصیت هایی که اعتقادی به خدا و دین ندارند و از آنها بیزارند، نمی تواند نماینده یهودیان در جهان باشد.

 

ولدمان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که قبل از 67 سال پیش و بدون توجه به معیارهای دینی و آموزه های الهی و تنها بر اساس منافع مادی تاسیس شده است، نمی تواند در سایه جنایت هایی که علیه فلسطینیان مرتکب شده است، نماینده یهودیان باشد.

 

این تظاهرات در برخی موارد منجر به درگیری های لفظی میان یهودیان حاسیدیم و شرکت کنندگان در گراهپیمایی "فرهنگ اسرائیلی" شد و پلیس رژیم صهیونیستی تلاش کرد با مداخله در این مساله جلوی تشدید درگیری ها میان طرفین را بگیرد.

 

یهودیان حاسیدیم یک جنبش مذهبی ـ اجتماعی یهودی هستند که در قرن 17 شکل گرفته است./980/ب102/د

ارسال نظرات