۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۶۴۹۱۵
راه امام/ اندیشمند شیعه تونس در گفت‎وگو با رسا:

آمریکا و آل‌‎سعود مصداق ظالمان زیارت عاشورا در گفتمان امام خمینی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه اهل بیت(ع) تونس گفت: امام خمینی(ره) از همان ابتدا به تلاش آل سعود برای انحراف اسلام پی برد و آمریکا و آل‌‎سعود را مصداق ظالمان زیارت عاشورا می دانست.
سيد عماد الدين الحمروني موسسه مرکز اهل بيت تونس

 

عماد الدین الحمرونی، اندیشمند شیعه و رییس موسسه اهل البیت(ع) تونس در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به پیش بینی امام خمینی(ره) از وضع کنونی جهان اسلامی گفت: امام خمینی(ره) در اوج هشیاری سیاسی و دینی قرار داشت و اگر به سخنان و توصیه ایشان گوش فرادهیم، متوجه می شویم که ایشان تذکرهای لازم را نسبت به مشکلاتی که جهان اسلام هم اکنون با آن دست و پنجه نرم می کند را بازگو کرده بودند. ایشان اسلام آمریکایی را در مقابل اسلام اصیل محمدی قرار داد چرا که اسلام آمریکایی درصدد از بین بردن اسلام اصیل محمدی به دلیل مقابله با استکبار است.

 

وی افزود: امام راحل پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از انقلاب و حتی در 8 سال جنگ عراق علیه ایران بر وحدت جهان اسلام تأکید داشت و در وصیت خود بر خائن و مزدور بودن برخی حاکمان عربی به ویژه عربستان تأکید کرده بودند.

 

این اندیشمند شیعه تصریح کرد: ایشان در مراسم های مذهبی نظیر عاشورا بر لعن ظالمان به ویژه آمریکا و آل سعود تأکید داشت و خطر مخدوش شدن بیداری اسلامی و تأثیر آن بر مقاومت و وحدت اسلامی مبتنی بر تکفیر را به مسلمانان گوشزد می کرد. آمریکا و آل‌‎سعود مصداق ظالمان زیارت عاشورا در گفتمان امام خمینی هستند. امام راحل نسبت به ضربه زدن اسلام آمریکایی بر اسلام اصیل محمدی بیم داشت ولی با انقلاب و نظام اسلامی توانست اسلام اصیل محمدی که امروزه در ایران و عراق و سوریه و لبنان و یمن در برابر استکبار آمریکا و تکفیر ایستاده است را تحکیم بخشد.

 

الحمرونی به تأکید امام خمینی بر ارتباط وهابیت و صهیونیسم جهانی پرداخت و ادامه داد: امام خمینی(ره) از دهه چهل میلادی از ارتباط صهیونیسم با وهابیت اطلاع داشت و در سخنرانی ها به این مساله تأکید می ورزید و حتی در حج نیز اولین کسی بود که ندای برائت از مشرکان و استکبار سر داد و ایرانیان نیز 700 شهید در این راه تقدیم کردند.

 

روز جهانی قدس تدبیر امام علیه فتنه آل سعود بود

 

رییس موسسه اهل بیت(ع) از روز جهانی قدس و هفته وحدت به عنوان تدابیر امام راحل در برابر توطئه های آل سعود یاد کرد و گفت: امام از زمانی که فلسطین را از دست دادیم به نقش زشت آل سعود پی برد و به این مساله ایمان داشت که فتنه مذهبی از سوی این خاندان آغاز شد و هجمه های شدیدی را علیه ایران راه انداخت. امام با روز جهانی قدس و هفته وحدت در برابر توطئه های آل سعود ایستاد.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) از ما می خواهد به لعن سیاسی و دینی آل سعود بپردازیم چرا که وحدت اسلامی از سوی اسلام تکفیری ـ وهابی ـ صهیونیستی در معرض خطر قرار دارد. اسلام اصیل محمدی امروزه در برابر اسلام آل سعود ایستاده است.

 

این اندیشمند تونسی پیدایش بیداری اسلامی را از زمان پیروزی انقلاب ایران توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: وهابیت و صهیونیست ها از سه  دهه پیش در حال شستشوی مغزی جوانان هستند تا این بیداری را تحت تاثیر قرار دهند و وهابیت را اسلام اصیل جلوه دهند. وهابیت که جمهوری اسلامی ایران را در شرایط جنگ، لبنان را در شرایط اشغال و عراقی را در تسخیر دیکتاتوری صدام می دید از فرصت استفاده کرده و به نشر افکار و عقاید خود پرداخت و متاسفانه حتی در خارج از کشور نیز انتشار یافت.

 

الحمرونی ادامه داد: جوانان غربی علاقه فراوانی به اسلام دارند و در آن زمان به دلیل تبلیغات قوی که از سوی وهابیت انجام شد، گمان کردند که وهابیت اسلامی راستین است و این مساله ای است که امروزه باید به آن بپردازیم و به جوانانی که تحت تأثیر افکار وهابیت قرار گرفته اند را از این وضع نجات دهیم.

 

آمریکا دشمن همیشگی و استراتژیک مسلمانان است

 

وی تأکید کرد: با استفاده از گفتمان امام خمینی(ره) می توانیم در برابر پیشروی وهابیت که بهای آن را با خون در عراق و لبنان و عربستان و یمن پرداخت می کنیم، بایستیم.

 

رییس موسسه اهل بیت(ع) توصیف آمریکا به شیطان بزرگ را از مهمترین درس های امام خمینی به مسلمانان توصیف کرد و اظهار داشت: ما به هیچ وجه نباید به آمریکا اعتماد کنیم چرا که این کشور دشمن همیشگی و استراتژیک ما به شمار می آید.

 

این اندیشمند شیعه افزود: عدم برقراری ارتباط با شیطان که خداوند ما را از آن برحذر می دارد از عوامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران و بقای اسلام اصیل محمدی به شمار می آید./980/ب911/ک

ارسال نظرات