۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۶۵۸۳۱
یکی از علمای عربستان:

مکتب شهادت در اندیشه نسل جدید نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان عربستانی از علمای اسلام خواست با بهره‎گیری از مساله شهادت نمازگزاران شرق عربستان، فرهنگ شهادت و ایثار و برپایی نماز را در اندیشه نسل جوان نهادینه کنند.
سيد منيز الخباز از علماي عربستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید منیر الخباز، از روحانیان عربستانی و مدرس حوزه علمیه در سخنانی که در مراسم بزرگداشت شهدای دمام عربستان در مسجد امام حسین(ع) این شهر برگزار شد، به درس گرفتن از وقایعی مانند حادثه تروریستی شرق عربستان تاکید کرد، گفت: این حوادث می‌تواند نسل جدید را با مبانی اعتقادی برگرفته از نهضت عاشورای حسینی آشنا کرده و معنای ایثار و جان فشانی را در ذهن آنها نهادینه کند.


وی خطاب به علمای اسلام تصریح کرد که با تبیین اهداف شهدا به بصیرت افزایی و نشر مبانی حقیقی اسلام بین مردم بپردایند تا دیگر اندیشه مسلمانان نسبت به افکار انحرافی و تکفیری وهابی مبلغان افراطی سعودی ایمن بماند.


این عالم عربستانی افزود: شهدای منطقه دمام و قدیح تنها در حال نماز خواندن نبودند، بلکه نماز را اقامه می‌‌کردند و در بهترین حالات به ملاقات پروردگار خود شتافتند.

 

وی ادامه داد: علما و خطبا بر منابر با تکیه بر همین موضوع می‌توانند فرهنگ اقامه نماز را بر پایه اندیشه ایثار و شهادت به نسل جوان هدیه دهند./1321/ب903/د

ارسال نظرات